Senaste nytt

Bästa kreditering av poäng för resor före 1/9 med KLM med 3 pax

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag har bokat en resa som blir en liten tjuvstart med ScaryTeam dvs reser i Augusti innan jag bara kan lägga in EuroBonus numret.
Så nu är jag i behov av lite råd, hur gör jag bäst med slatten av poäng och finns det alternativ till SAS Poäng Pool hos andra inom SkyTeam? ( Det är min Far och bonus-syster + mig).
Jag har just nu ingen status inom SkyTeam och "bara" LTG i EuroBonus ( vilket förfall :) brukade ju ha alla tre allianserna med guld minst )

Resan är
CPH-AMS-SIN / DPS-SIN-AMS-CPH i Business för 3 pax så lite poäng blir det ju tillsammans ändå.
Ska man bara lägga in det på FlyingBlue individuellt?
Kan man "efter regga" när SAS har kommit in i alliansen :cool: andra hack?
Tack på förhand!

Hej,
Jag har bokat en resa som blir en liten tjuvstart med ScaryTeam dvs reser i Augusti innan jag bara kan lägga in EuroBonus numret.
Så nu är jag i behov av lite råd, hur gör jag bäst med slatten av poäng och finns det alternativ till SAS Poäng Pool hos andra inom SkyTeam? ( Det är min Far och bonus-syster + mig).
Jag har just nu ingen status inom SkyTeam och "bara" LTG i EuroBonus ( vilket förfall :) brukade ju ha alla tre allianserna med guld minst )

Resan är
CPH-AMS-SIN / DPS-SIN-AMS-CPH i Business för 3 pax så lite poäng blir det ju tillsammans ändå.
Ska man bara lägga in det på FlyingBlue individuellt?
Kan man "efter regga" när SAS har kommit in i alliansen :cool: andra hack?
Tack på förhand!

Du kan bara efterregistrera resor från 1 september till SAS, så du behöver välja något annat alternativ tex Flyingblue.
  • EuroBonus-medlemmar kan tidigast 8 dagar och senast 6 månader efter flygresan göra anspråk på saknade poäng för flygresor som avgår från och med den 1 september 2024 på de flesta SkyTeam-flygbolag.

Du kan bara efterregistrera resor från 1 september till SAS, så du behöver välja något annat alternativ tex Flyingblue.
  • EuroBonus-medlemmar kan tidigast 8 dagar och senast 6 månader efter flygresan göra anspråk på saknade poäng för flygresor som avgår från och med den 1 september 2024 på de flesta SkyTeam-flygbolag.

Men resan är ju innan 1 september.

Ser ut som jag får skaffa ett familjekonto hos Flying blue med farsan och får bli silver hos FB med 102 XP för resan.
Sen kanske man kan "sparka ut farsan" och flytta in syrran i familjen efter 6 månader för att få in alla 33000 poängen på mitt flyga blå konto

Blev lite osäker vad som gäller vid efterregistrering av poäng på en resa med Delta köpt via KLM och med ett KLM-flygnummer. Vill minnas att codeshare skiljer lite mellan Star Alliance och SkyTeam?

Hur ska avsaknad av poäng efterregistreras? Som en KLM-flygning eller Delta? Har provat båda men får felmeddelande hos SAS dit flygningen ska krediteras.

(Poängen för första benet som var en ren KLM-flygning till Amsterdam har kommit in som det ska på mitt konto…)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Toppen