Fredah
Medlem
Jag tänkte att vi kunde dela erfarenheter kring uppgraderingar med olika allianser och bolag.
Med SAS byte till SkyTeam och den senaste tidens matchningar till Lufthansa, Turkish etc så har jag börjat fundera på vad man ska välja.
Prio är alltså uppgraderingar och gärna bekräftade sådana.
SAS Erbjuder:
Plusgrade budgivning
Poäng och cash vid Gate
Eventuell curtesy upgrade för Diamond (denna har jag inte haft tur med)
Lufthansa Erbjuder:
Bekräftad uppgradering för pengar direkt efter bokning
Plusgrade likt SAS
2st eVoucher (bekräftad om award finns) uppgradering för senator (2 enkelresor -> C)
Bekräftad uppgradering för poäng
Finnair Erbjuder:
12st vouchers för Platinum (krävs 3st per ben för uppgradering)
23k Avios Från Premium Eko till C
När jag tittar på priser så ligger Finnair och LH bäst till och eftersom SAS inte alltid flyger dit jag behöver åka så får jag ju även titta på AF/KLM men deras priser i C är dubbla mot LH österut. Tänker att priserna i C ger en indikation på möjligheten att uppgradera från Premium Eko till C. Hur kan man uppgradera på AF/KLM med EB?
Nu senast bokade jag en open jaw ICN/TPE med LH och kunde uppgradera samtliga 6 ben för ca 5kkr.
Finnair låter ju intressant med 4 ben uppgradering och med möjligheten att växla från Amex för ytterligare, ingen aning om hur det fungerar i praktiken dock.
Hur tänker ni? Vad har ni för erfarenheter?
Med SAS byte till SkyTeam och den senaste tidens matchningar till Lufthansa, Turkish etc så har jag börjat fundera på vad man ska välja.
Prio är alltså uppgraderingar och gärna bekräftade sådana.
SAS Erbjuder:
Plusgrade budgivning
Poäng och cash vid Gate
Eventuell curtesy upgrade för Diamond (denna har jag inte haft tur med)
Lufthansa Erbjuder:
Bekräftad uppgradering för pengar direkt efter bokning
Plusgrade likt SAS
2st eVoucher (bekräftad om award finns) uppgradering för senator (2 enkelresor -> C)
Bekräftad uppgradering för poäng
Finnair Erbjuder:
12st vouchers för Platinum (krävs 3st per ben för uppgradering)
23k Avios Från Premium Eko till C
När jag tittar på priser så ligger Finnair och LH bäst till och eftersom SAS inte alltid flyger dit jag behöver åka så får jag ju även titta på AF/KLM men deras priser i C är dubbla mot LH österut. Tänker att priserna i C ger en indikation på möjligheten att uppgradera från Premium Eko till C. Hur kan man uppgradera på AF/KLM med EB?
Nu senast bokade jag en open jaw ICN/TPE med LH och kunde uppgradera samtliga 6 ben för ca 5kkr.
Finnair låter ju intressant med 4 ben uppgradering och med möjligheten att växla från Amex för ytterligare, ingen aning om hur det fungerar i praktiken dock.
Hur tänker ni? Vad har ni för erfarenheter?