Senaste nytt

Bästa business Stockholm till Cancun

Matore

Medlem
Kikar lite på en award ARN-CUN i Business. Lite lockad av Turkish med nya C-kabinen på 787-9 som introduceras i höst men flygtiderna är lite yxiga.

Ett alternativ verkar vara med SAS till New York, Chicago eller liknande och sen vidare ner med United med rätt snygga tider. MEN hur är United Business? Jag anar svaren, samtidigt som SAS i C sägs vara väldigt bra?
Har inte flugit någon av dessa bolag. Mina referenser är än så länge "bara" SQ C/F/suites, LH F, Asiana F och ANA C.
Eller finns det annan bättre Business till CUN?

Lufthansa flyger direkt från Frankfurt har jag för mig. Och något jag hade föredragit istället för byte i USA. Lufthansas lounger bra och har du Guld så är senator ännu ett snäpp upp.
Inte provat linjen själv men tyckte LH var en tysk men angenäm upplevelse på long haul. Would try again.

Tips till planeringen, det är genrellt svårt att få till businessaward med United, det benet brukar tendera att bli i ekonomi för många.

Jag tycker United Business på en sådan kort sträcka får oförtjänt mycket stryk om vi jämför med Europa :) Men det är svårt, om inte omöjligt att hitta United business som @danielhog beskriver. Sen skall du också hitta SAS Business som passar med United Business och det är i sig själv inte så lätt.

Nu vet jag inte hur SAS ställer sig till "Most Reasonable Routing" via San Salvador, SV (SAL) eller Panamá City, PA (PTY). Du har också Air Canada Rouge från YYZ med en äldre B763, men den kräver övernattning i Toronto på utresan.

Nu vet jag inte hur SAS ställer sig till "Most Reasonable Routing" via San Salvador, SV (SAL) eller Panamá City, PA (PTY). Du har också Air Canada Rouge från YYZ med en äldre B763, men den kräver övernattning i Toronto på utresan.

Med referens till vad jag själv har för bokningar just nu så bör detta absolut inte vara något problem :)

Ett alternativ som inte har nämnts hittills (om än med en rejäl omväg och antaligen inte med världens bästa soft product) skulle kunna vara med Avianca via MUC/LHR och BOG.

Fast LH från FRA direkt till CUN skulle nog bli stressfriare.

Last edited:
Gjorde den resan Jan/Feb 2018 med Lufthansa Arlanda-Munchen, Air Canada Munchen-Toronto-Cancun (samma dag). Hem vart det Cancun-Chicago med United och Chicago-Arlanda med SAS. Economy på Toronto-Cancun-Chicago, och business på resten.

Det var smidigt och vi landade straxt efter 20.00 i Cancun, business var helt ok med Air Canada, ingenting att skriva hem om men ok.

Jag och familjen flög den sträckan för några veckor sen. Vi flög Stockholm-Köpenhamn-Miami med Sas business (Sas premium award). Sen separat Eurobonusbiljett enkelresa med Avianca business: Miami-Bogota-Guatemala City- San Salvador-Cancun. Avianca business var väldigt trevligt och i de centralamerikanska länderna hade vi omkring 20 timmar i så det hanns med en del lokala öl :) (och Ron zacapa i Guatemala såklart).

Toppen