Senaste nytt

AWD kod vid hyra av bil - inget nytt silverkort?

Atom

Medlem
Jag måste typ hyra bil idag inför nästa vecka, valet faller på Avis.
För att erhålla poäng osv står det på SAS hemsida att man ska uppge AWD koden som finns i bak på sitt medlemskort.

Problemet är att jag blivit EBS för några veckor sedan. Så jag har bara mitt gamla EBB kort hemma och har inte fått något nytt EBS kort.

Däremot har jag ju fått ett silvrigt mastercard premium. Denna har ju en AWD-kod i bak.

Är AWD koderna samma på medlemskortet som på mastercard premiumkortet?
Jag vill nämligen ha spenden på amexet så tänkte köra på amexet men vill såklart även få mina extra poäng.

Några råd?

AWD har inget och göra med spenden på något kort. Det är en typ av avtalad rabattkod.
För att sen få ev EB poäng för hyran måste ditt EB nummer vara i lagt i bokningen.

Jag måste typ hyra bil idag inför nästa vecka, valet faller på Avis.
För att erhålla poäng osv står det på SAS hemsida att man ska uppge AWD koden som finns i bak på sitt medlemskort.

Problemet är att jag blivit EBS för några veckor sedan. Så jag har bara mitt gamla EBB kort hemma och har inte fått något nytt EBS kort.

Däremot har jag ju fått ett silvrigt mastercard premium. Denna har ju en AWD-kod i bak.

Är AWD koderna samma på medlemskortet som på mastercard premiumkortet?
Jag vill nämligen ha spenden på amexet så tänkte köra på amexet men vill såklart även få mina extra poäng.

Några råd?

om du vill lägga in rätt AWD så kan de göra det på stationen när du hämtar bilen. AWD för Silver hittar du här, klicka på silver, sedan hyrbil.

EuroBonus-medlemsnivåer | SAS

Ah okej, tack för alla svar.
Avis var tyvärr fullbokade så blev Sixt och jag tror allt blev rätt. Tack för ni tog er tid!

Toppen