Senaste nytt

Awardsbokning till Thailand

Carlos

Medlem
Efter 5 års ihärdigt samlande har jag över en miljon poäng utspritt på ett Chase Sapphire Reserve och Ett Amex Platinum. Ca 220K på Amex platinum och resten (majoriteten) på Chase.

Vi har precis fått en liten son, och jag har bestämt mig för att ta en paus från jobbet. Så i vinter tänkte vi åka till Thailand och möta upp ett par kompisar. Det blir antingen ett par veckor i Jan eller i Feb. Det återstår att se.

Nu till frågan, det är så vitt jag vet bara Thai som flyger direkt till BKK. Har någon erfarenhet av att boka Thai business med poäng och via vilket program gör ni det?

Om vi inte ska åka Thai, vilket annat bolag och routing rekommenderar ni? Vi åker från ARN.

Och slutligen, vad är bästa sättet att se awardstillgänglighet och pris numera? När jag är inne på Chase och Amex egna bokningstjänster ser jag tillgänglighet men det är för att det är revenuebiljetter som räknas om till poäng, och det är därför dom kostar 400K poäng i business... Inne på expertflyer eller på united.com ser jag ingen awardstillgänglighet i varken business eller first på något bolag, bara i eco?

Sista frågan. Han kommer vara ca 4 månader när resan sker, tänker att det vore bra med bassinett, nån som har erfarnhet att av att boka basinett på en awardsbokning?

Tack!

Det är alltså amerikanska kort och poäng du har?
Chase kan ju föra över poäng till en mängd olika bolag, är eurobonus ens en partner?

Att nu försöka boka awards till Thailand under högsäsong innebär att du är extremt sent ute och troligtvis har allt utom ekonomi redan gått åt.

Kan du föra över poängen till Singapore så skulle du ju kanske kunna boka något med dom från något ställe i Europa via Singapore till Thailand.

Ja det är Amerikanska kort. När släpper dom award på thai? På vissa ställen står det att dom släpps ca 2 veckor innan. Men på ditt svar låter det som att dom varit slut länge.

Jag vet att EB inte är en transferpartner, därav frågan vilket program folk använder för att boka thai.

Last edited:
Ja det är Amerikanska kort. När släpper dom award på thai? På vissa ställen står det att dom släpps ca 2 veckor innan. Men på ditt svar låter det som att dom varit slut länge.

Jag vet att EB inte är en transferpartner, därav frågan vilket program folk använder för att boka thai.
Om du ska flyga med Thai så har du troligtvis bäst sannolikhet att hitta bokningsbara platser via deras egna bonusprogram... Förutsatt att du kan konvertera dina poäng dit.

Jag tolkar detta som att du menar "det är bara Thai som flyger direkt till BKK från Arlanda"? Om så är fallet så är det korrekt. Men om du kan tänka dig att vidga dina vyer till några fler Europeiska städer så öppnas dina möjligheter oerhört.

Nu till frågan, det är så vitt jag vet bara Thai som flyger direkt till BKK. Har någon erfarenhet av att boka Thai business med poäng och via vilket program gör ni det?

Jag tolkar detta som att du menar "det är bara Thai som flyger direkt till BKK från Arlanda"? Om så är fallet så är det korrekt. Men om du kan tänka dig att vidga dina vyer till några fler Europeiska städer så öppnas dina möjligheter oerhört.
Det kan jag absolut göra. Det står väl även att förslag på andra bolag och routings välkomnas? :)

Toppen