Senaste nytt

Awardresa Stockholm - Guatemala, Honduras, Nicaragua eller Costa Rica

RasmusB

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? Guatemala, Honduras, Nicaragua eller Costa Rica
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Enkel
  4. När vill/behöver du resa ut? Från 28e oktober, helst inom 2 veckor
  5. Hur många personer som skall resa? 2
  6. I vilken kabinklass?
    • Business
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Awardresa, så skyteam
  8. Vad är din budget? (per person) Om jag räknat rätt, 88500 med amex 2-4-1? Men kan spendera upp till 120K.
  9. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
  10. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigtvis men har inte något emot det heller. Vi har helt flexibelt schema och vill få ut så mycket som möjligt av bonuspoängen upplevelsemässigt. Om det innebär fler flighter/omständig rutt så är det inget problem.

Jag har försökt söka via SAS sökverktyg för skyteam men hittar inte särskilt mycket och framförallt inget i business. Jag har hittat t.ex denna resa (se bifogad bild) via Deltas sökmotor, men vet inte om den går att boka. Behöver jag ringa isåfall? Hittat även resor via AirFrance sökmotor. Går dessa också att boka via telefon? Vissa av de, t.ex till Managua, innehåller ett leg som flygs av CopaAirlines (Star Alliance). Går dessa inte att boka isåfall?

All hjälp uppskattas, ny på detta med bonusresor!

Attachments

• Screenshot 2024-09-25 at 18.36.55.png
    Screenshot 2024-09-25 at 18.36.55.png
    182,3 KB · Visningar: 94
Generellt kan man inte lita alls på det när du använder delta att söka på delta. Alla bolag har ofta tillgänglighet själva som inte ges till partners. Om flygen med delta däremot dyker upp om du söker hos en helt annan skyteam medlem så är sannolikheten större att de finns även för sas - men det är ingen garanti där heller.

Toppen