Senaste nytt

Awardresa sökes Göteborg-Singapore

Hej!

Jag tänkte inviga mina föräldrar i business class och vill därför hjälpa dem att hitta 2st platser i business Göteborg-Singapore T/R. Då är det ju ett ypperligt tillfälle att be er om hjälp här
Mycket tacksam för all hjälp jag kan få!
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Singapore (dem flyger sedan vidare till Australien och Nya Zeeland efter ett par dagar i Singapore).
  3. När vill/behöver du resa ut? 14:e januari +/- 7 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 28:e februari +/- 7 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca 6 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 pensionärer
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Singapore men öppna för förslag, dem vill gärna åka A380
  9. Vad är din budget? (per person) Dem har sammanlagt ca 190 000 eurobonuspoäng + 1st 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Få mellanlandningar, inte för lång tid på mellanlandning max 4-5h
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Med vänlig hälsning
Carl

Hej!

Här har du en fungerande rutt i Business:

Route Flight Date Depart Arrive
GOT-FRA LH813 2020-01-15 09:40 11:25
FRA-BKK TG921 2020-01-15 13:45 06:25 (+1)
BKK-SIN TG403 2020-01-16 08:00 11:15

SIN-BKK TG410 2020-03-01 21:00 22:20
BKK-MUC TG924 2020-03-02 00:50 06:45
MUC-GOT LH2428 2020-03-02 09:40 11:35

På denna denna resa bjuds det på A320, A350, A380 samt B777.

Mitt råd är ändå att samla ihop lite mer poäng för att få ihop till en First! Finns ganska bra tillgänglighet i Thai First runt dessa datum, och för enbart lite mer poäng så kan dina föräldrar verkligen få en upplevelse utöver det vanliga.

Källa för dessa sökningar: Awardfares.com

Skärmavbild 2019-03-29 kl. 21.38.51.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Verkar som att SAS egna sökmotor för Awards slutat visa Singapore Airlines, även Uniteds sökning har slutat visa dessa så ring in till SAS 2-4-1 I Tallinn på Måndag när de öppnar och be dem söka efter SQ från hubbarna som kör A380 LHR, FRA, ZRH, CDG?. Mycket kan vara slut eftersom du är lite sent ute men A350 från Munchen verkar det finnas en del platser med.

Verkar som att SAS egna sökmotor för Awards slutat visa Singapore Airlines, även Uniteds sökning har slutat visa dessa så ring in till SAS 2-4-1 I Tallinn på Måndag när de öppnar och be dem söka efter SQ från hubbarna som kör A380 LHR, FRA, ZRH, CDG?. Mycket kan vara slut eftersom du är lite sent ute men A350 från Munchen verkar det finnas en del platser med.

Jag sökte på flera olika källor - men fick bara upp economy med Singapore Airlines. Som du säger är det nog att ringa som gäller för att se tillgången för dessa nu!

Det var just därför mitt förslag blev att route med Thai A380 :)

Tack för hjälpen hörni! Det verkar vara lite snålt helt klart när man söker själv. Mycket Turkish airlines som kommit upp, men hört sådär om dem.
Kan det vara så att Tallinn kan se mer än vad man själv får upp? Ex. finns det ju gott om platser i business till Singapore från flera av avreseorterna.

Det blir ett samtal till Tallinn i veckan så får vi se vad dem säger.

Beslutet att mellanlanda i Singapore är att det är nära Australien, samt skönt att avverka en så pass lång sträcka i ett svep (från London, Frankfurt, etc.) Håller ni med om att upplägget Singapore är bäst? Eller bättre att mellanlanda i en annan stad och tillbringa ett par dagar där?

// Carl

Ja, men så har det inte varit tidigare.
Det står ju tydligt på SAS awardsökningssida att man måste kontakta SAS Sales & Service för flygningar med Singapore Airlines. Gäller för övrigt även Air India och Avianca.

Exakt. Givetvis sett att det står så men det var bara för ett par veckor sedan som man åtminstone kunde se resor med Singapore Airlines på SAS hemsida.

Toppen