Hej BC
Just nu är jag och 4 andra vänner i Asien och skulle ta oss hem. Vid incheckning för två av kompisarna så visar det sig att deras ticket number inte är giltiga. Efter många om och men så ses vi att SAS gjort fel vid biljetteringen. Detta har inte min kompis upptäckt då de inte har riktigt koll på hur det funkar vid ombokningar.
det började med att LH bokade om oss i juli så att resan till Osaka skulle bli omöjligt. Men av en slump så fanns många platser öppna till Tokyo och vi bestämde oss för att åka dit istället. Biljetter ställdes ut till alla och allt verkade se bra ut.
men det som egentligen har hänt två av kompisarna är att agenten missat att lägga på hemresan på biljetten. Kompisarna som använder SAS appen märker såklart inte av detta då man fortfarande ser hemresan från Seoul.
vi har lyckats prata med SAS US och de kunde inte göra något, de försökte hitta nya awardiljetter men det gick inte. Nyss pratade de med SAS i Sverige och där bad de mina kompisar att köpa nya biljetter och sen claims SAS. De flyger business class egentligen och fick även boka business class om de ville enligt agenten. Är det nån som har liknande erfarenhet av att claima SAS på större summor? SAS själva kunde inte hjälpa till att köpa biljetterna vilket jag tycker känns konstigt då de ändå ska claimas hos de enligt SAS.
hur hade ni gjort? Köpt biljetter i ekonomi eller business class och sen claima SAS?
Just nu är jag och 4 andra vänner i Asien och skulle ta oss hem. Vid incheckning för två av kompisarna så visar det sig att deras ticket number inte är giltiga. Efter många om och men så ses vi att SAS gjort fel vid biljetteringen. Detta har inte min kompis upptäckt då de inte har riktigt koll på hur det funkar vid ombokningar.
det började med att LH bokade om oss i juli så att resan till Osaka skulle bli omöjligt. Men av en slump så fanns många platser öppna till Tokyo och vi bestämde oss för att åka dit istället. Biljetter ställdes ut till alla och allt verkade se bra ut.
men det som egentligen har hänt två av kompisarna är att agenten missat att lägga på hemresan på biljetten. Kompisarna som använder SAS appen märker såklart inte av detta då man fortfarande ser hemresan från Seoul.
vi har lyckats prata med SAS US och de kunde inte göra något, de försökte hitta nya awardiljetter men det gick inte. Nyss pratade de med SAS i Sverige och där bad de mina kompisar att köpa nya biljetter och sen claims SAS. De flyger business class egentligen och fick även boka business class om de ville enligt agenten. Är det nån som har liknande erfarenhet av att claima SAS på större summor? SAS själva kunde inte hjälpa till att köpa biljetterna vilket jag tycker känns konstigt då de ändå ska claimas hos de enligt SAS.
hur hade ni gjort? Köpt biljetter i ekonomi eller business class och sen claima SAS?