SmoothOperator
Medlem
Hej
Efter att ha fått uppleva Lufthansa first class för första gången under 2016 så är det dags för nästa award resa. Tyvärr räcker inte mina poäng (för tillfället) för en ny första klass för två så jag är på jakt efter business award resa till Buenos Aires. Hört väldigt gott om staden. Samt så är det väldigt nära till Uruguay också som jag är nyfiken på.
Jag hade hoppats hitta två businessclass biljetter med Lufthansa men tillgänligheten verkar vara 0 under september månad (enligt united award search).
Är det så svårt att hitta platser till Buenos Aires med Lufthansa?
Turkish Airlines verkar ha platser den 14:e september. Men finns det några andra flygvägar att föredra?
Ni som har besökt business class loungen i Istanbul. Er erfarenhet av en mellanlanding på 7+ timmar där?
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Buenos Aires
När vill/behöver du resa ut? 13:e september +/- 3 dagar
När vill/behöver du komma hem?: Spelar ingen roll. Räknar med att vara borta 10-13 dagar
Hur länge vill du vara borta? 10-13 dagar
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass? Business Class
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? (per person) Eurobonus poäng. Amex 2-4-1 voucher
Vad är det viktigaste för dig? Flyga business och kortast möjliga väg.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tack på förhand.
Efter att ha fått uppleva Lufthansa first class för första gången under 2016 så är det dags för nästa award resa. Tyvärr räcker inte mina poäng (för tillfället) för en ny första klass för två så jag är på jakt efter business award resa till Buenos Aires. Hört väldigt gott om staden. Samt så är det väldigt nära till Uruguay också som jag är nyfiken på.
Jag hade hoppats hitta två businessclass biljetter med Lufthansa men tillgänligheten verkar vara 0 under september månad (enligt united award search).
Är det så svårt att hitta platser till Buenos Aires med Lufthansa?
Turkish Airlines verkar ha platser den 14:e september. Men finns det några andra flygvägar att föredra?
Ni som har besökt business class loungen i Istanbul. Er erfarenhet av en mellanlanding på 7+ timmar där?
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Buenos Aires
När vill/behöver du resa ut? 13:e september +/- 3 dagar
När vill/behöver du komma hem?: Spelar ingen roll. Räknar med att vara borta 10-13 dagar
Hur länge vill du vara borta? 10-13 dagar
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass? Business Class
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? (per person) Eurobonus poäng. Amex 2-4-1 voucher
Vad är det viktigaste för dig? Flyga business och kortast möjliga väg.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tack på förhand.