Senaste nytt

Award resa Köpenhamn - Seoul/Tokyo

Hej,

Tänkte ta med mig familjen på en tur enligt nedan. Vad tror ni kan man hitta awards i Star A*? Och någon som kan någon bra routing? Sökt lite på United men för inte upp first class samt bara mellanlandning i Kina vilket jag helt vill undvika.

1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Helst Seoul annars Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? 29 Juni + 7 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 27 Juli
  5. Hur länge vill du vara borta? 21 dagar +/- 3 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 10 och 7 år
  7. I vilken kabinklass? First class helst men Business class om 4 first class blir svårt
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 450.000 + 2 stycken AMEX 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bekvämt och undviker helst byte i Kina
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om det är möjligt hade en tur inom Bangkok, Singapore varit trevligt
Så vad tror ni finns det en chans på en rolig tur?

Asiana har ofta blackout över sommaren, Thais biljetter till Juli 2019 sålde slut i Augusti 2018, Singapore släpper inte First till Eurobonus, kvar har du Air China.

Lufthansa kan du hitta First om du har tur för 4 pers till t ex Peking men då först 14 dagar innan avresa. Men eftersom ni vill vara borta mer än 14 dagar så kommer ni då behöva boka enkelbiljetter, således 4 vouchers behövs för t o r.

Business kan gå men du är väldigt sent ute, kolla SAS egna sökmotor för Awards, och ring Tallinn för att se om de kan se något med SQ.
EVA kan släppa 2-4 platser 30-90 dagar före avgång.

Asiana har ofta blackout över sommaren, Thais biljetter till Juli 2019 sålde slut i Augusti 2018, Singapore släpper inte First till Eurobonus, kvar har du Air China.

Lufthansa kan du hitta First om du har tur för 4 pers till t ex Peking men då först 14 dagar innan avresa. Men eftersom ni vill vara borta mer än 14 dagar så kommer ni då behöva boka enkelbiljetter, således 4 vouchers behövs för t o r.

Business kan gå men du är väldigt sent ute, kolla SAS egna sökmotor för Awards, och ring Tallinn för att se om de kan se något med SQ.
EVA kan släppa 2-4 platser 30-90 dagar före avgång.

Får nog jaga Tallinn. Har 3 AMEX 2-4-1 och får en snart. Lite surt med Asiana då jag är life time Diamond PLus där och när jag kollar award first finnes det i Juli men antagligen bara för jag kör sökningen när jag är inloggad på mitt Asiana och där har jag inte tillräkligt med miles.....

Toppen