Senaste nytt

Award resa för 4 till Syd-Östra Florida November 2019

Foffer

Medlem
Vi ska på husjakt och jag vill hålla nere kostnaderna så mycket det bara går så därför kom jag in på award spåret, går det att hitta någon lösning för oss trots specifika önskemål?

Stort tack på förhand från Familjen Foffer

  • Varifrån vill du börja din resa?
ARN
  • Var är din destination?
MIA eller FLL
  • När vill/behöver du resa ut?
2019-11-26 +/-1 dag
  • När vill/behöver du komma hem?
Lämna MIA/FLL 2019-12-06 +/-1 dag
  • Hur länge vill du vara borta?
Se ovan
  • Hur många personer som ska åka?
2 vuxna och 2 barn (4 & 5 år)
  • I vilken kabinklass?
Där det finns tillgänglighet för fyra
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
*A
  • Vad är din budget? (per person)
145K EuroBonus poäng & 1 x 2-4-1. Jag är medveten om att det inte räcker med en voucher och att vi behöver betala för i alla fall ett av barnen men visst kan Tallin lösa det så alla alla hamnar i samma bokning?
  • Vad är det viktigaste för dig?
Kort restid och att alla sitter tillsammans
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej
 

Canadien

Medlem
att vi behöver betala för i alla fall ett av barnen men visst kan Tallin lösa det så alla alla hamnar i samma bokning?

Nej man kan inte blanda awards och cashbiljetter i samma bokning. Tallinn hanterar endast awards.

Kan ni ordna 115000 poäng och en voucher till så är det inte omöjligt att hitta Business med t e x Swiss eller Lufthansa ca 6-4 månader innan avresa.
 

JoelG

Medlem
Mitt val hade varit Lufthansa via München till Miami (MIA) då det är A380. total 140 000 poäng i ekonomi om ni fixar ytterligare en voucher. Skatt strax under 6000 sek.

I skrivande stund kostar direktflyg den 26 nov+6 dec med SAS 14 100 SEK med 1 bagage till alla. Har du silver/guld/diamant eller avstår att checka åt alla så kan du ju sänka kostnaderna med 700 SEK per bagage. Värt att ha i åtanke ifall du vill försöka lösa ytterligare en voucher genom Betalo etc.
 

Attachments

  • lufthansa MIA.jpeg
    lufthansa MIA.jpeg
    83,8 KB · Visningar: 297
Last edited:

JacobG

Medlem
Det ser tyvärr väldigt tomt ut med award med SAS den perioden, till och med i Go verkar det vara väldigt begränsad tillgång. Om du annars skulle skrapa ihop antingen en voucher till, alternativt till 15000 Eurobonus-poäng till skulle det räcka till en ToR i SAS Plus. Men som sagt ser det väldigt tomt ut i den angivna perioden.
 

Foffer

Medlem
Nej man kan inte blanda awards och cashbiljetter i samma bokning. Tallinn hanterar endast awards.

Du har säkert rätt MEN är det helt 100% på att Tallin inte kan hjälpa till med även de sista biljetten/biljetterna? Jag har för mig att de har kunna lägga köpebiljetter på ett annat PNR och sen kunnat koppla ihop bokningarna
 
Toppen