Senaste nytt

Award resa Amex voucher Business

Onheels

Ny medlem
Hej på er,

Jag har en voucher som går ut imorogn och letar efter en bonusresa i Business för två personer. Kan någon hjälpa mig hur jag kan hitta en bra plats att söka på. Hittar inget i business.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Vart som helst i Business class
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? ToR
  4. När vill/behöver du resa ut? Någon gång under våren 2022
  5. När vill/behöver du komma hem? (Skriv antingen: "lämna BBB senast/tidigast på dd-månad" eller "vara hemma AAA senast på dd-månad")
  6. Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum) 4-5 nätter
  7. Hur många personer som skall resa? (Ange antal vuxna och barn. Även barnet/ens ålder) 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? vilket som
  10. Vad är din budget? (per person) (Skriv om hur mycket du är beredd att betala för per person)
    På poäng
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • En resa!
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? (t ex stop i Singapore på vägen till Australien)
    N/A

Önskar du få hjälp att leta resor tycker jag att du kan lägga två minuter och fokusera på att göra mallen korrekt. Men nedan kommer ett tips

1.Registerar dig på awardfares
2. Sök antingen från "europa" eller "ARN"
3. Välj cabinclass "business"
4. Välj eurobous under "FFPs"
5. Voila, nu kan du se varenda business flight från stockholm eller europa till världen under hela våren/året.
6. Du kan även filtrera på flyg tex "777-300" eller "787" för att få widebody kabiner och således flyg till tex asien, USA osv.

Hej på er,

Jag har en voucher som går ut imorogn och letar efter en bonusresa i Business för två personer. Kan någon hjälpa mig hur jag kan hitta en bra plats att söka på. Hittar inget i business.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Vart som helst i Business class
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? ToR
  4. När vill/behöver du resa ut? Någon gång under våren 2022
  5. När vill/behöver du komma hem? (Skriv antingen: "lämna BBB senast/tidigast på dd-månad" eller "vara hemma AAA senast på dd-månad")
  6. Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum) 4-5 nätter
  7. Hur många personer som skall resa? (Ange antal vuxna och barn. Även barnet/ens ålder) 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? vilket som
  10. Vad är din budget? (per person) (Skriv om hur mycket du är beredd att betala för per person)
    På poäng
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • En resa!
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? (t ex stop i Singapore på vägen till Australien)
    N/A
Finns ju otaliga förklaringar och manualer här hur man gör. Bara att söka, du har ju haft hela året på dig att sätta dig in i detta.
Att skapa ett konto och sen vilja få allt serverat utan att bidra med något själv är ju inte direkt den bästa starten.
Finns tjänster om man e lat och inte orkar sätta sig in i processen

Finns ju otaliga förklaringar och manualer här hur man gör. Bara att söka, du har ju haft hela året på dig att sätta dig in i detta.
Att skapa ett konto och sen vilja få allt serverat utan att bidra med något själv är ju inte direkt den bästa starten.
Finns tjänster om man e lat och inte orkar sätta sig in i processen
Jag vill inte alltid säga man är lat. Vissa kan eller fattar inte hur det fungerar. Har kolleger som jag har jobbat med länge och har hög status i diverse program. Dom kan knappast få ihop en vanlig resa /hotellbokning utan ber om hjälp eller ringer kundtjänst. Alla är inte så intresserade av poängsamlandet.
Sen att man kan försöka är helt klart en bra start. Personens konto är startat 2019 så visst.. men alla behöver vi hjälp på traven.

Toppen