Senaste nytt

Avis: Glasförsäkring x 4

Kajsan

Medlem
Hej

Hyrt 4 gånger senaste 2 veckor. Blivit debiterat tillägg för glasförsäkring, utöver priset som hyrbilsbekräftelsen visar. Är Preferred + där uthyrarna bedyrar att de inte gjort tillägget manuellt. Hänt i Sverige och Spanien. Bör således vara något i deras system som skapar tillägget, 30 kr/dygn i Sverige.

Någon annan som fått detta?

Hej

Hyrt 4 gånger senaste 2 veckor. Blivit debiterat tillägg för glasförsäkring, utöver priset som hyrbilsbekräftelsen visar. Är Preferred + där uthyrarna bedyrar att de inte gjort tillägget manuellt. Hänt i Sverige och Spanien. Bör således vara något i deras system som skapar tillägget, 30 kr/dygn i Sverige.

Jag fick ngt liknande på min första hyra då det lagts på ett annat AWD-nummer än det som ska ligga inne för EBD. Det ligger dolt i min Avis Preferred-profil och man måste ringa deras databasavdelning för att permanent få bort det. Det går dock bra att vid uthyrningstillfället be personalen lägga in rätt AWD.

Det skulle kunna vara ngt annat också, men vad visas för AWD när du tar upp en kommande bokning online?

Inget AWD, vad jag vill minnas, då jag för någon månad sedan per telefon begärt borttagning av detta. Ville inte riskera att ev AWD skulle krocka med kampanjer om 10' o 5' där inga andra rabatter skulle få vara aktuella. EB-poäng för de aktuella hyrorna har trillat in korrekt.

Hej

Kolla om det står något mysko under

"Car & Insurance Preferences"

Avis Preferred - Home Page - European Car Hire Made Easy

Inget AWD, vad jag vill minnas, då jag för någon månad sedan per telefon begärt borttagning av detta. Ville inte riskera att ev AWD skulle krocka med kampanjer om 10' o 5' där inga andra rabatter skulle få vara aktuella. EB-poäng för de aktuella hyrorna har trillat in korrekt.

Jo, poäng kommer in ändå, trots fel AWD, men man får ju inte sin 15% EBDrabatt t ex om fel AWD ligger inne.

På denna länk kan jag se AWD för mina bokningar

View / Modify / Cancel | Avis Rent a Car

Screenshot_20180307-211951.jpg

Med länken jag postade!
Under "manage my profile"
Tack. Testat din länk samt den som leder till granskning av den aktuella bokningen.

Bild till vänster = bokningen
Bild till höger = min profil

Ingen av alternativen pekar på Windscreen protection vad jag kan se. Ska vi tro glasförsäkring döljer sig i AWD eller i Rate Code? Fick AWD borttaget som jag skrev men där finns det ju ett sådant med helt klart.
AvisScreen.PNG

Man kan ju tycka att det pris som visas ska innehålla extra optioner som användaren har valt. Det pris min bokningsbekräftelse visar är exakt 30 kr lägre än det pris som läggs in i kontraktet (1 dygns hyra).

Tack. Testat din länk samt den som leder till granskning av den aktuella bokningen.

Bild till vänster = bokningen
Bild till höger = min profil

Ingen av alternativen pekar på Windscreen protection vad jag kan se. Ska vi tro glasförsäkring döljer sig i AWD eller i Rate Code? Fick AWD borttaget som jag skrev men där finns det ju ett sådant med helt klart.Visa bifogad bild 73888

Man kan ju tycka att det pris som visas ska innehålla extra optioner som användaren har valt. Det pris min bokningsbekräftelse visar är exakt 30 kr lägre än det pris som läggs in i kontraktet (1 dygns hyra).

Inte något svar men...
Min Preferred profil ser ut som din, men på den Amerikanska Preferred sidan finns det möjlighet att välja att man alltid vill ha glasförsäkring WDW.
Det går inte att logga in där med Europeiskt Preferred konto men det ser ut såhär:

Avis.jpg

Det där är rätt AWD för Eurobonus Diamond. Jag kan inte svara på varför du har fått med den där 30:- windscreen protection. Jag har dock inga försäkringar alls ikryssade i min profil (där du har två stycken ibockade). Jag skulle bocka ur dessa två.

Toppen