Palazzi
Medlem
Jag ska sluta ifrågasätta logiken i awardresor... har inte lärt mig det ännu.
På de flesta system skulle inte detta fungera, men på Lifemiles verkar logik inte prioriteras. Det normala är att man inte kan "studsa" i dyrare zon.
Jag ska sluta ifrågasätta logiken i awardresor... har inte lärt mig det ännu.
Hur har ni tänkt att utnyttja att det går att flyga via Europa från IST till CPT? Det går ju inte att göra någon stopover på deras bonusbiljetter, så det verkar ju ganska värdelöst. Eller har jag missat något?
En fråga: Jag har ingen erfarenhet av Lifemiles.
Vilka är Pro´s and Con´s utöver det du angett i matrisen (Kundservice, availability etc)?
Och låter Lifemiles verkligen dig boka F på LH Group (upon availability inom 14 dagar)?
Ett samtal till LifeMiles kundtjänst. (namnen är fiktion)Ang. Kundservice...
US Airways Agenter (USA callcenter): Trevliga, southern accent, tror att Singapore är genvägen till AKL från MEL, och att Rarotonga (RAR) ligger i Afrika... M.V.G i Geografi helt enkelt.
LifeMiles Agenter: Dåliga på engelska och bara repeterar vad det står på datorn. Om inget kommer upp på datorn så insisterar de att flygplatsen du vill åka till inte finns.
Testar att söka C SIN-ARN. Får upp möjlighet att åka med A380 med SQ SIN-FRA, trodde SQ blockade alla utom Miles&more för 380n? Det går dock bara att hitta en plats per flyg, söker man på två hittar den inget (annars hade jag slagit till direkt).
Jag har varit i kontakt med Aviancas support nu, vilken för övrigt är MYCKET bra. Snabba, konkreta och trevliga svar via mail.
50$ i straffavgift, + lokal skatt kostar det att avboka enskild biljett. Om man bokar T/R hade det inte blivit så dyrt, men nu har jag två enkelresor.
Jag har skickat en förfrågan om man får tillbaka poängen även för cashdelen, och väntar mig ett svar inom kort .
Hej, fick du något svar angående om cashdelen är återbetalningsbar? Hittar ingen info om det längre ner i tråden.