Senaste nytt

Avbokning Friends & Family efter utresa

mischadee

Medlem
Hej

Har en sambo som bokat Friends & Family till Dubrovnik SAS Go. Nu är hon tvungen att komma hem en dag tidigare så bokat separat biljett med annat flygbolag för hemresan. Har hon några möjligheter att få tillbaka exempelvis skatter och avgifter för returresan med SAS som hon inte kommer utnyttja?

Om du ändrar hennes biljett innan utresan har skett, finns det risk att det blir re-pricing istället för ombokning. (du kan dubbelkolla med SAS kundtjänst om du ringer dit idag.)
Därför kan det vara bra att boka av efter utresan.

Ville bara uppdatera med litet skönt slut här. Sambon skulle flyga via Oslo hem på måndag men hon fick mail om att flighten OSL-ARN var överbokad så hon nappade på alternativ avbokning och 200 euro i kompensation så hon gick plus på att byta till norsken och komma hem en dag tidigare . Ibland ska man ha lite tur också.

Har en enkelresa ALC->ARN nästa vecka. Kommer inte kunna genomföra resan och det är en vip go köpt på f&f. Vad jag har förstått så kan jag få tillbaka b.la lite skatter. Vet att det har tagits upp tidigare, men hittar inte där fallet endast gäller en enkelbiljett. Skall jag göra en reclaim efter resans datum eller innan(nu)?

Har en enkelresa ALC->ARN nästa vecka. Kommer inte kunna genomföra resan och det är en vip go köpt på f&f. Vad jag har förstått så kan jag få tillbaka b.la lite skatter. Vet att det har tagits upp tidigare, men hittar inte där fallet endast gäller en enkelbiljett. Skall jag göra en reclaim efter resans datum eller innan(nu)?
Jag har avbokat F&F bokning och fick tillbaka allt.

Om det är enkelresa så spelar det ingen roll.
Däremot kan det vara bra idé att ha is i magen och inte boka av fram till nära avresa, då finns det CHANS att det blir tidtabellsändring och då får man avboka gratis och få hela summan tillbaka.

Jag har avbokat F&F bokning och fick tillbaka allt.
Det beror på i vilken kabinklass och fare basis du har bokat.
Jag tror inte att avbokning av SAS Go ger hela summan tillbaka under normal situation.

Om det är enkelresa så spelar det ingen roll.
Däremot kan det vara bra idé att ha is i magen och inte boka av fram till nära avresa, då finns det CHANS att det blir tidtabellsändring och då får man avboka gratis och få hela summan tillbaka.

Perfekt, Doktorn. Då avvaktar jag bara till resans datum är passerad och gör en reclaim då. :)

Toppen