Senaste nytt

Avboka biljett och få SAS Travel Voucher

inka

Medlem
Har en SAS Go Light till Spanien t o r som bokades i aug 2021 som jag nu vill avboka. Enligt dagens regler verkar man inte kunna få ngn SAS Travel Voucher. Men har för mig att jag läst att biljetter bokade innan den 11 oktober 2021, där kan man även för SAS Go Light få en SAS Travel Voucher för resa som man avbokar.

Någon som har koll på om detta stämmer?

COVID-19 updates - Travel and service updates | SAS
Cancel trip and get a SAS Travel Voucher
Under den rubriken står det att bokningar innan 11 Oktober 2021 kan ansöka om voucher , så jag antar att du ska kunna avboka och få ett presentkort.
Jag har en Friends & Family Plus biljett bokad innan 11 oktober som jag har tänkt att boka av mot presentkort.
Jag har valet under hantera bokning att avboka mot en voucher som får samma värde som min ursprungliga bokning. Eller så kan jag välja att avboka mot återbetalning mot ursprungliga biljettregler.
Du borde ha samma alternativ när du klickar på ”Ansök om återbetalning”

Fulla villkor för voucher just nu : SAS Travel Vouchers | SAS

Har en SAS Go Light till Spanien t o r som bokades i aug 2021 som jag nu vill avboka. Enligt dagens regler verkar man inte kunna få ngn SAS Travel Voucher. Men har för mig att jag läst att biljetter bokade innan den 11 oktober 2021, där kan man även för SAS Go Light få en SAS Travel Voucher för resa som man avbokar.

Någon som har koll på om detta stämmer?
Ska funka enligt info som @PRJml2ENIpiC1e3L länkar till. Jag kunde av nån anledning dock inte ansöka om detta online utan fick bara vanliga alternativet ”ansök om återbetalning” där sedan infon säger att om man är berättigad så kommer pengar åter samma betalningsmetod som vid bokningen.

men via tel fixade de detta åt mig. Segt med telefonkö dock…

En fråga kring denna voucher, har en som går ut 24/10 nu 2022.
En avbokad fotbollsresa förra hösten. Tanken är nytt försök i vår.
då matcher flyttas titt som tätt, och Manchester united kanske får mig begå självmord innan våren så planerar jag boka sas plus pro som är fullt återbetalningsbar. Jag vill betala lejonparten av priset med vouchern.

om jag måste avboka resan senare, får jag ny voucher med ny giltighetstid då eller brinner det inne, likt poäng som gått ut i datum?

Toppen