Senaste nytt

Av/omboka poängresa med Finnair

Turnpike

Medlem
Hej!

Jag har betalat en resa i Business Class till Phuket till hundra procent med poäng. Det verkar finnas en avsevärd risk att jag måste ställa in den resan, tyvärr. Jag har (nog) lyckats att lista ut resan inte är ombokningsbar, men är det möjligt att få tillbaka poängen som jag har lagt på resan och på att välja stol på förhand? Hittar ingen info om detta, och deras chat är ju bara en robot. Under "Hantera bokning" så finns inga alternativ. Kan tyvärr inte ringa pga hörselnedsättning.

Tacksam för hjälp. Tack på förhand.

Axxo

Medlem
Hej!

Jag har betalat en resa i Business Class till Phuket till hundra procent med poäng. Det verkar finnas en avsevärd risk att jag måste ställa in den resan, tyvärr. Jag har (nog) lyckats att lista ut resan inte är ombokningsbar, men är det möjligt att få tillbaka poängen som jag har lagt på resan och på att välja stol på förhand? Hittar ingen info om detta, och deras chat är ju bara en robot. Under "Hantera bokning" så finns inga alternativ. Kan tyvärr inte ringa pga hörselnedsättning.

Tacksam för hjälp. Tack på förhand.

Hej,
Det kan gå, när utresan? Om resan är innan 31 Mars så kan du boka om biljetten.

Mr Basic

Medlem
The points from unused flight awards (flights of Finnair and Finnair Plus partners) are returned to the member’s account providing that the journey was cancelled before the ticket was redeemed and the Finnair Plus Service Center was notified of the cancellation at the latest by the weekday preceding the journey. If the journey is cancelled after the ticket has been redeemed, but before the beginning of the journey, the points are returned to the member’s account in exchange for the unused ticket. The member is charged a cancellation fee of €50 per ticket or the equivalent sum in another currency. The residual part, i.e. taxes and passenger fees, is returned. If a change is made to the journey after the ticket has already been issued, the member is charged a fee of €50 per ticket or the equivalent sum in another currency as well as the taxes and passenger fees incurred due to the change. With Classic awards, it’s possible to make changes to the return flight for a change fee of €50 per passenger. Changes must be made at least one day before the original return flight and re-routing is not permitted. Changes are only possible to award flights operated by Finnair. If the member does not cancel the flight (no-show), points will not be returned. A Finnair flight award ticket is valid only on the airline for which it has been issued.

Finnair Plus rules | Finnair

Edit. 2:a på bollen

Edit 2. Finnair Plus kanske har ”Covid-regler” nu?

Edit 3. Enligt en tråd på flyertalk kan Guld-medlemmar (eller högre) slippa avgiften på €50.

Last edited:

Turnpike

Medlem
Tack Mr Basic!
Då gäller det bara att få tag på någon på Finnaird kundtjänst i god tid innan avfärd om det skulle bli aktuellt, vilket mer eller mindre verkar oundvikligt som det ser ut nu.

Toppen