Senaste nytt

Artikel: The Traveler's Lounge (East), Hong Kong

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket bra. De här guiderna hjälper mycket när man kommer till en flygplats man inte varit på tidigare..

En reflektion jag gjorde, är det någon som vet varför i hela fridens dagar Finnair och Japan Airlines använder en tredjepartslounge i Cathay Pacifics hemmahamn?

Det är ganska ofta som Finnair har egna loungeavtal. I Bangkok används exempelvis Louis Tavern loungen trots att det finns fyra One World lounger. Det är bara trevligt med tanke på att du kommer in i de andra loungerna hur som helst med business class biljett eller Sapphire/Emerald status.

Tackar!

Besökte denna lounge vid resa HKG-LHR med CX. Då jag reste Economy använde jag mig av Diners Club för tillträde. Mycket trevlig lounge i förhållande till de flesta tredjepartslounger jag besökt.

Var mycket nöjd med personalen, serviceminded och mycket professionella. Blev ombedd att fylla i en undersökning gällande deras kundservice vilket jag gjorde med glädje.

Fanns då förutom baren ett enklare alkoholutbud (enbart öl vill jag minnas) i kylarna för självservice. Detta var dock 2010, nu för tiden kanske dom tar betalt för all alkohol och serverar denna i baren?

Har varit här ett par gånger och kommer man inte någon annanstans så är detta ett fullgott alternativ. Kommer man däremot in OW-loungerna, då ska man bara glömma denna. Det finns även ytterligare en Traveler's lounge där Y:et så att säga delar på sig i terminal 1, tror det är i trakterna runt gate 40. Den var inte dålig men kommer man in i OW, eller *A-loungerna som ligger i närheten, så rekommenderas dessa. I synnerhet om man vill ha ett glas rött eller vitt, eller dylikt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen