Senaste nytt

Artikel: Thai Airways International

Status
Stängd för vidare inlägg.

Elsson

Medlem
De B747 Thai normalt använder till ARN och CPH är dom nyaste i deras flotta, snittålder på ca 11-12 år gamla.

Thai har om jag minns rätt totalt 16st B747, 6st med den gamla kabinen men dessa är de nyaste maskinerna och levererade 1998-2003 det är dessa som normalt används på ARN och CPH.

De 10 äldsta maskinerna levererades från 1990-1997 men dessa har fått ny inredning och uppfattas därför oftast som "nya" men den äldsta är 22 år gammal dessa flyger till FRA, MUC, LHR, NRT m fl.
 

Dr. Miles

Expert
De B747 Thai normalt använder till ARN och CPH är dom nyaste i deras flotta, snittålder på ca 11-12 år gamla.

Thai har om jag minns rätt totalt 16st B747, 6st med den gamla kabinen men dessa är de nyaste maskinerna och levererade 1998-2003 det är dessa som normalt används på ARN och CPH.

De 10 äldsta maskinerna levererades från 1990-1997 men dessa har fått ny inredning och uppfattas därför oftast som "nya" men den äldsta är 22 år gammal dessa flyger till FRA, MUC, LHR, NRT m fl.

Du har rätt. Jag är förvånad.
T ex reg-nr: HS-TGG som används till Bangkok-Stockholm/Köpenhamn är byggd år 2003 enligt AIRFRAMES.ORG - Aircraft Database.
 

JacobGBG

Medlem
I Thai:s försvar så är den nya inredningen i deras äldre kärror av mycket högre standard än de flesta *A C-klasser.

Bör tilläggas att de också har en mycket åtråvärt inredd 77W till CDG med suites.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen