Senaste nytt

Artikel: SAS Business Lounge, Paris CDG Terminal 1 (Stängd)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som jag förstår det var denna lounge ett provisorium. Den nya SAS loungen ute i den renoverade satelliten (efter security) är ljus och fräsch med fin utsikt mot plattan. Kabinchefen kom och hämtade oss två (2) som var bokade i C-klass till ARN när det var dags att gå ombord, så vi kunde sitta ner i lugn och ro till det var dags. SAS gate precis runt hörnet.

Vid lunchtid bjöds lite kallskuret, ostar och valfri dryck. Ett urval magasin och tidningar. Bland annat relativt nystartade svenska ICON :)

Jag har lite bilder från gårdagens besök i den nya, lite snabbt taget från ifånen, men den ligger inte i källaren utan nära gaten.
Ska försöka posta dessa snart.

Här är ett par bilder från i somras! Diggar ljusa lounger med fri utsikt över plattan.

SAS BL CDG.jpg

SAS BL CDG 2.jpg

Här hamnar jag ungefär 3-4 gånger i månaden. Den här loungen kan ibland vara överfull. Dessutom är det så att på för+sensommaren går solen ned så att den lyser rakt in i loungen och hettan kan bli alldeles hemsk. Lite för få eluttag och ibland lite för få stolar. Maten är okay. Toaletten ligger en bra bit bort, i princip måste du ta med dina saker om du reser själv eftersom du måste gå till andra sidan av satteliten. På toaletten har någon designer lyckats göra flygplatsernas sämsta handfat. Ibland finns det en svart herre som arbetar i loungen, han är en riktig klippa och ger full support, sätter kunderna först och verkar tycka om att få göra det bästa för kunderna. I övrigt är jag positiv till denna lilla lounge :)

Bara varit där en gång, men vill gärna återvända. Typisk Sas-lounge med "swedish lagom service" och franska ostar som jag älskar. Okej utbud med vin och med en utmärkt loungevärdinna som hade stenkoll på allas flyg!

Okej utbud med vin och med en utmärkt loungevärdinna som hade stenkoll på allas flyg!

Sist jag var där hade jag rakt motsatt upplevelse. Tjejen som satt där hade max 0 intresse av att ha koll och var totalt ointresserad av att hjälpa mig.

Undrar vilken av dem som var vikarien..? ;)

Här är ett par bilder från i somras! Diggar ljusa lounger med fri utsikt över plattan.

Visa bifogad bild 12795

Visa bifogad bild 12796

Håller verkligen med. Detta är min favoritlounge sett till "flightspottingfaktorn". Överhuvudtaget har de ombyggda satelliterna på CDG1 medfört ett lyft. Jag hyser en stark hatkärlek till denna modernistiska betongkoloss. Hemkänsla.

Faktum är att jag är ganska besatt av CDG rent generellt. Har förgäves försökt ladda ner en bra version av ADP:s "jingle" att ha som ringsignal på min mobil. Som sms-signal har jag givetvis franska SJ:s (SNCF) berömda "SNCF tune" :)

. Dessutom är det så att på för+sensommaren går solen ned så att den lyser rakt in i loungen och hettan kan bli alldeles hemsk.

Och idag var de raka motsatsen, galet kallt. Kom lite snö idag och som vanligt var fransmännen lika förvånade över detta väderfenomen men lite försenade flighter som följd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen