Senaste nytt

Artikel: Resebyråtest 2012 Plats 18: Sembo, Solfaktor & Kilroy Travels

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken orimlig återbetalsningavgift(ovanpå flygbolagets)! :eek:
Tur att ni uppmärksammar oss om detta så vi kan undvika dessa resebyråer.
 
Det tog Kilroy (iofs DK) två månader att betala tillbaka vår inställda resa med BA/AA till NYC under julstormarna 2010. Det är inget gott betyg. Ingen telefonkontakt som sagt och det går verkligen inte snabbt att få svar från kundtjänst via mail. Aldrig mer Kilroy efter det.
 
Det tog Kilroy (iofs DK) två månader att betala tillbaka vår inställda resa med BA/AA till NYC under julstormarna 2010. Det är inget gott betyg. Ingen telefonkontakt som sagt och det går verkligen inte snabbt att få svar från kundtjänst via mail. Aldrig mer Kilroy efter det.
När det gäller återbetalningar på biljetter som normalt inte är återbetalningsbara behöver det inte alltid vara resebyråns fel. De måste nämligen skicka en återbetalningsansökan till flygbolaget som kan ta veckor (eller tom. månader!) på sig att behandla den. Innan det är gjort får inte de tillbaka några pengar och kan således inte återbetala kund.
 
När det gäller återbetalningar på biljetter som normalt inte är återbetalningsbara behöver det inte alltid vara resebyråns fel. De måste nämligen skicka en återbetalningsansökan till flygbolaget som kan ta veckor (eller tom. månader!) på sig att behandla den. Innan det är gjort får inte de tillbaka några pengar och kan således inte återbetala kund.

Det är naturligtvis korrekt men jag kontaktade givetvis AA samma dag som vårt flyg blev inställt och den hjälpsamma kvinnan lade direkt in detta i systemet. Så detta var helt och hållet Kilroys fel och det faktum att det tog veckor att få svar på email och inte gick att ringa är vansinnigt irriterande och totalt oacceptabelt (det rörde sig om ca 15 000 SEK). Vi gick så långt att vi hade en färdig skrivelse till den danska motsvarigheten till svenska Konsumentverket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen