Senaste nytt

Artikel: Lufthansa Senator Lounge, München Terminal 2 Gate G28 (Schengen)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns även en Senator Cafe som ligger väl rakt över vid G28 om jag minns rätt.

Denna lounge behövde en "facelift" och var tok för liten efter indelningen av icke-/Schengen startade. Det fanns nämligen 2 lounger; en på G nivå och en annan på H nivå. När man gjorde H till icke-Schengen blev det kaos. Det tog några år att lösa detta. Även den gamla SEN loungen på T1 var kaos. Dock har jag fina minnen av den Bayerske ölgubben som serverade "Hefeweissen" på fredagar när jag pendlade mellan Tyskland och Stockholm i 2000 och 2001 :p

Numera är jag nästan aldrig i MUC då jag hellre åker med Swiss

Det finns även en Senator Cafe som ligger väl rakt över vid G28 om jag minns rätt.
Korrekt! Lufthansa Senator Café, München Terminal 2 (Schengen)

Denna lounge behövde en "facelift" och var tok för liten efter indelningen av icke-/Schengen startade. Det fanns nämligen 2 lounger; en på G nivå och en annan på H nivå. När man gjorde H till icke-Schengen blev det kaos.
Loungen på våning H blev mycket riktigt en non-Schengen lounge. Lufthansa Senator Lounge, München Terminal 2 (non-Schengen)
Den har förvisso tappat en del passagerare sedan fler länder gått med i Schengen, samtidigt har den interkontinentala trafiken ökat från München, så det är nog i slutändan ganska oförändrat antal besökare.

Numera finns det ytterligare en Senator lounge i Schengen området. Den är modernare har generellt färre besökare då många helt enkelt inte vet att den finns. Lufthansa Senator Lounge, München Terminal 2 Gate G19 (Schengen)

Dock har jag fina minnen av den Bayerske ölgubben som serverade "Hefeweissen" på fredagar när jag pendlade mellan Tyskland och Stockholm i 2000 och 2001 :p
Det måste varit i gamla terminal 1 i så fall. Terminal 2 öppnade inte förrän år 2003.
Kommer ihåg att terminal 1 var ganska trång mot slutet de få gånger jag där i början på 2000-talet, men lite småcharmig.

Senator Café var tidigare FCL om jag inte minns fel? Dock är SEN café perfekt om man har bråttom och bara vill fylla på vätsketanken på två minuter. Dock föredrar jag den nya SEN -oungen i Schengen, den är i mina ögon den trevligare av dessa två SEN-lounger.

aha, har Lufthansa ÄNTLIGEN infört GRATIS Wifi ???

Ja, men var inte direkt snabba här :cool: Min vilda gissning är att det handla om ett kommersiellt avtal med Deutsche Telekom (T-Mobile) som man inte tänkte bryta. T-Mobile är en stor M&M partner, så det fanns nog bra skäl att hålla på detta ett bra tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen