Senaste nytt

Artikel: Icelandair Saga Lounge, Reykjavik

Status
Stängd för vidare inlägg.
När Icelandairs Nordamerika-plan landar på morgonen och man har 1,5 timmar layover innan Europaflyget så är det riktig food fight för frukosten. Men kan tänka mig att det är rätt skönt inför en Star Alliance-flygning som rimligtvis drar mycket färre loungegäster.

När Icelandairs Nordamerika-plan landar på morgonen och man har 1,5 timmar layover innan Europaflyget så är det riktig food fight för frukosten. Men kan tänka mig att det är rätt skönt inför en Star Alliance-flygning som rimligtvis drar mycket färre loungegäster.

Det är inte roligt att vara i denna lounge under de tidiga morgnarna när det är proppfullt med folk, och alla slåss om mat/dryck, jag var med om det, och olyckligtvis hamnade vi mitt emellan 2 stora avgångar med alla möjliga plan, så det stockades lätt med folk...inget att rekommendera, men det vet man ju aldrig som resenär. Annars en bra lounge med bra utbud och trevlig personal.

Var där igår eftermiddag. Loungen har blivit renoverad och var riktigt trevlig, en liten buffé med kycklingspett etc samt hyggligt urval av spritsorter och viner. Åkte sedan kl 1315 till CPH i säte 01A och tycker att servicen är anständig. FI är klart att föredra om man reser till KEF ofta, istället för SK från OSL.

Var där igår eftermiddag. Loungen har blivit renoverad och var riktigt trevlig, en liten buffé med kycklingspett etc samt hyggligt urval av spritsorter och viner. Åkte sedan kl 1315 till CPH i säte 01A och tycker att servicen är anständig. FI är klart att föredra om man reser till KEF ofta, istället för SK från OSL.

Med FI är det ju riktiga Business Class-säten jämfört med SAS.

Med FI är det ju riktiga Business Class-säten jämfört med SAS.

Alldeles riktigt. Och i Premium Economy har man alltid ledigt mittensäte. Ofta kan man få sitta i Saga-stolarna och få Premium Ec service, om det är on tom Sagaresenärer. Bra värdinnor också, lite som från flydda tider, med eleganta uniformer etc.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen