Senaste nytt

Artikel: Cathay Pacific The Cabin, Hong Kong

Status
Stängd för vidare inlägg.

HannesW

Ny medlem
Intressant. Hur tycker du att denna står sig mot the Wing? Den är väl fortf under renovering (nu F-delen). Deras Cabanas tyckte jag var ett oslagbart sätt att slå ihjäl 1-2 timmar på.
 

Jacob

Medlem
Intressant. Hur tycker du att denna står sig mot the Wing? Den är väl fortf under renovering (nu F-delen). Deras Cabanas tyckte jag var ett oslagbart sätt att slå ihjäl 1-2 timmar på.
Jag har varit i både business och första klass delen i The Wing och tycker att den fått ett ganska uppförstorat rykte som jag inte vet om den helt gjort sig förtjänt av. Men mycket beror nog på att den började bli så pass sliten.

The Cabin sticker ut! Den liknar nog ingen annan lounge jag besökt både när det gäller koncept och inredning.
Riktigt uppfriskande, jag gillade loungen!
 

henrik l

Medlem
Var i The Wing First Class i oktober. Helt ok, men att den skulle vara extraordinär har jag svårt att inse. Drycken fick man beställa av betjäningen och det är ju så att säga en del av exklusiviteten. Nackdelen som jag ser med är att man inte själv kan botanisera i utbudet. Troligen fanns det en drinkmeny, men jag ides inte fråga just, eftersom jag var ganska nöjd efter att ha ätit och druckit gott i restaurangdelen:)
 

Axelzon

Medlem
Tycker både the Cabin och the Wing är bra lounger! Läget på baren är dock lite bättre i the Wing (direkt vid förnstret med utsikt mot landningsbanan), samt att jag fått känslan av att det är mindre folk där. (Mindre CX och KA flighter från denna piren?). Totalt sätt har CX loungerna i på HKIA bra service och ett bra utbud, jag rekommenderar frukosten.. mycket brett utbud av mat och juicer etc. etc..
 

TheEagle

Medlem
Synd att inte fler lounger är som denna. Då hade min sambo följt med på fler milage runs. Hon ville inte lämna detta ställe och blev besviken att vi inte hade tid för loungebesök nästa gång vi passerade HKG.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen