Senaste nytt

Artikel: British Airways First (Första klass) 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket trevlig läsning. :) Har åkt BA first engång för några år sen. Tyvärr vet jag inte ifall det var bästa flighten... Men jag minns inte att jag varken blev eskorterad till sätet eller tilltalad med namn. Något som var trevligt var att andrepiloten (heter det så?) var svensk så han pratade lite extra med oss. :) Annars var flygningen mycket trevlig. Förvisso märktes det nog på oss att vi inte direkt var vana första klass resenärer. För övriga resenärer satte på sig pyjamsen och bäddade ner sig i ett huj. Själv så provade man inte på hur det var och bädda ner sig och så...

Hej,

Sitter på LHR T5 i Arrivals Loungen och jobbar lite. Sov som vanligt helt underbart uppe i CW plats 64A. 5 av 6 möjliga timmar är inte så illa eller hur? :cool:

Reste ut till JFK med en B747-400 i FIRST, plats 1A. Hade någon ung, svensk blondin bak mig på 2A. Pappa betalade säkert. Jag tyckte hela FIRST upplevelsen var ok, men nog inte mer. Störst problem har jag nog med att kabinen känns ohört trång, personalen i Concorde Room var enbart intresserat av att snacka skit om sina privata relationer, och att tjejerna framme missade mycket detaljer i serveringen (fel vin, fel mat osv.) Jag tycker så långt att den öppna LX A330-300 kabinen, samt HON/FIRST i ZRH är en bättre upplevelse.

Sen ser vi i FRA i mars om LH kan leva upp till förväntningar.

Ja, det var en vacker ung svensk kvinna :p Påminner lite om bloggaren "Blondinbella" med det var inte hon.

Jag väntade mig att du skulle försvara BA här Concorde :cool: Missuppfatta mig rätt; det var bra men det saknades det lilla extra i proffsighet som jag hade förväntat mig av BA i FIRST. Jag har dock bestämt mig för att det inte är värt att åka FIRST från USAs östkust till London. CW är överlägsen tycker jag, och jag sover utmärkt där. FIRST däremot är en trevlig upplevelse på resan dit, och jag hoppas nästa gång det blir lite proffsigare.

Jag vill tillägga att jag fick bra hjälp på JFK då det var lång kö för icke-amerikanare. Jag vill också tillägga att under vistelsen i Concorde Room var jag ganska stressat med mycket jobb som skulle avslutas innan jag åkte, som kan ha påverkat mig lite (mer än vad skumpan gjorde). Det jag retade mig över var icke-BA personalen som jobbade i baren som knappt serverade nåt, men stod och talade om sina personliga relationer med varandra rätt öppet. Men jag hann med en 15min massage som var skönt.

Det är många som gillar 747 och ovanvåningen, så jag måste ställa en liten dum fråga.
Åkte nyligen b747-400 och satt där uppe (dock med Singapore Airlines) och det är såklart en trevlig upplevelse (även om det var de gamla sätena), men..
Bullrar inte 747 väldigt mycket?
Jag kände nästan lite lomhörd efter resan, det har jag aldrig upplevt när jag har åkt a380 (alt b777). Var det bara min förkylning som spelade mig ett spratt eller låter 747-400 väldigt mycket?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen