Senaste nytt

Artikel: British Airways Concorde Room, London Heathrow Terminal 5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Rustscheff

Medlem
Jag har för mig att man kan få halvtaskig massage också. När jag var där hade man Bollinger Grande Année 1997 som sedan ersattes med -99. Vansinnigt goda!
 

Concorde

Founding Member
Japp, massage finns i Elemis spat. Det var tider när Grand Annee serverades. Vet inte hur många flaskor jag tömde på LHR T5 :) Nästa bubbel i Concorde Room och F blir Belle Epoque, inte illa!
 
Jag gillar inte CCR, föredrar faktiskt First-loungen.

CCR gör ett trångt, mörkt och trist intryck, bland annat på grund av avsaknaden av dagsljus och den typiskt engelska "smakfulla" inredningen. Visserligen finns det en terrass, men där får man ofrivilligt lyssna på tusentals passagerare som rör sig genom terminalen, diverse utrop, osv. Inte undra på att terassen inte utnyttjas i någon större utsträckning.

Mat och dryck måste man beställa, det är lite si och så med personalens kunskaper, om man nu råkar hitta någon servitris.

Canbana-konceptet fattar jag inte riktigt. Om dessa nu är till föra att både duscha, vila, sova och se på TV, så räcker två timmar inte långt. Dessutom är de för få.

First-loungen, däremot, är stor,ljus och rymlig, med utsikt över den ena av två start/landningsbanor. Mat och dryck hämtar man själv från bufén, men det går även att beställa från menyn. Kvalitén är överlag god. Glass-sugna måste dock bege sig till Galleries loungen en trappa upp, där en stor frysdisk med alldeles utsökt Green & Black's glass står undangömd i ett hörn längst bort.
 

Concorde

Founding Member
Cabana uppskattar jag enormt när man kommer in från en First long-haul och har ett par timmar eller mer innan vidare färd. Vinerna håller högre standard än i Galleries First. Instämmer att personalen har varit si och så senaste året. Har aldrig blivit nekad Cabana p.g.a belastning.
GF håller som du säger väldigt hög standard och räcker gott och väl. Jag gillar lugnet i CCR dock.
 

Mikael

Medlem
Första besöket I CCR, kommer snart att hoppa på första flighten med BA i first, efter en massage på Elemis. Vi spenderade största delen av vistelsen ätandes lunch i ”matsalen”. Några noteringar:
- En person som satt i båset bredvid som totalt blivit ignorerad av personalen (bortglömd?) blev efter ett tag riktigt irriterad, undrade vad han gjort för fel, förklarade för personalen vad han tyckte om deras service och stormade ut.
- En annan person snett mitt emot oss var klart missnöjd med servicen efter flera felleveranser. Jag tror problemet delvis berodde på att det hela tiden var olika kypare och att de till viss del gav olika besked om vad som fanns och vad som var möjligt.
- Angående vår egen beställning så glömdes både mat och dryck bort, man var tvungen att be personalen om att de skulle ta bort tallrikar och komma med nästa rätt. Påfyllning av dryck utan att be om det var inte att tänka på. Höjdpunkten var när vi efter mycket om och men hade fått in våran huvudrätt och kyparen frågade om vi önskade något ytterligare. Svaret var att vi gärna skulle ta två par bestick att äta med. Detta är kanske småsaker att klaga över, men det var inte riktigt vad jag förväntade mig från en förstaklass-lounge.

För att sammanfatta: överlag väldigt trevlig lounge med riktigt god mat, men urusel service. Tror de skulle skrämma bort färre passagerare/kunder om de hade en buffé istället.
Kanske bara jag som hade otur?
 

erhel

Medlem
Mikael Personalen är hit and miss i CCR. Jag har råkat ut för det som du beskriver, men under samma (väldigt långa, hann med både frukost och lunch) besök hade vi en underbar kypare som skämde bort oss vid frukost. Detta visar tydligt på att personalen är ojämn i sin kvalitet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen