Senaste nytt

Artikel: Air France Lounge, Paris CDG Terminal 2E (nya piren)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är faktisk en ganska trevlig lounge, och väldigt mycket snyggare än t.ex. 2F. Februari 2009 flög jag:
ARN-BGO en fredag
BGO-AMS-BHX på söndagen
jobbade hela veckan till lördag klockan 15:00. Lördag kväll åkte jag
BHX-CDG-SIN med söndag SIN-KUL direkt. Åkte med AF, och det jag trodde skulle vara hemskt (marktjänsten/upplevelsen) var mycket bra, och det jag trodde skulle vara bra: i luften i affärsklass var hemskt.

Duschade och gjorde mig ordning i loungen innan resa till SIN, och det var en bra upplevelse.

Jo, det är en trevlig lounge där det går bra att spendera några timmar. Senast blev det många timmar, med dusch. Nästa gång ska jag se om jag inte kan få en stund och prova massagen också.

Den uppelvelse jag haft i luften med AF i affärsklass har varit bra, i alla fall CDG - YUL och CDG - SFO. Till och från ARN är helt ok, men inget märkvärdigt på något sätt (intra Europa).

Last edited:
Jag tycker faktiskt den där loungen är rätt tråkig jämfört med tex KLMs lounger på AMS. Matutbudet brukar vara högst begränsat, så jag brukar nöja mig med ett par påsar chips och några glas champange.

Har möjligheten att prova på den nya loungen vid M gaterna och är positivt överraskad... Relativt bra frukostutbud jämfört med vad jag fått tidigare vid K och L gaterna.

Har möjligheten att prova på den nya loungen vid M gaterna och är positivt överraskad... Relativt bra frukostutbud jämfört med vad jag fått tidigare vid K och L gaterna.

Besökte den för några dagar sedan. Riktigt bra lounge. Fanns en hel middags buffé med risotto, kött, fisk, nudlar, soppa etc. Stor lounge med mycket plats och smart avdelat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen