Senaste nytt

Arlanda VIP-Service

Hubert

Medlem
Lite ot men vi gifte oss på Arlanda för ganska många år sedan och blev oerhört väl omhändertagna av VIP-service. Vi hade vigseln där följt av en mindre mottagning för närmaste familjen/vännerna. Sedan drog vi direkt på bröllopsresa...
Enda smolket i bägaren är att vi missade hela kungafamiljen med någon timme. De hade hälsat på de som gifte sig när de var där och ställde upp på foton om man ville. Hade varit ett ganska coolt foto från bröllopet :)
 

John Mack

Medlem
En kort sammanfattning av förra veckas resa via VIP service:

Jag och 3 kompisar blev medbjudna av en annan kompis inför vår skidresa till Schweiz. Jag åkte taxi till ARN och min taxichaufför hade, till skillnad av mina medresenärers taxis, koll på var VIP:en låg. När vi kom in genom grindarna så mötte personal upp utanför entren och tog väskor och skidor. Allt skickades på bandet i säkerhetskontrollen, som låg precis innanför dörren, och här behövde man inte separera ipads, datorer etc. Därefter blev vi visade till ett eget rum med matbord, soffa, tv mm. Ett trevligt inrätt rum men lite bunkerkänsla då det bara fanns fönster vid taket (säkerhetstänk för politiker etc?) Där fick vi champagne, öl och snacks (lite osäker på vad som ingick i priset). Efter ett tag kom en från personalen in och frågade om vi ville boarda först eller sist. Vi valde att boarda sist då det kändes skönare att sitta kvar i rummet så länge som möjligt samt att vi alla hade platser på de första raderna. Efter en trevlig timme i rummet kom en kille och sa att nu är det dags. Vi gick ut till en minibuss som körde oss ca 5 minuter till vårt plan. Där blev vi visade till en trappa upp till bryggan. Någon minut efter att vi satt oss stängdes dörren och planet taxade ut. På det hela taget en mycket trevlig och bekväm upplevelse.
 
Toppen