Senaste nytt

Arlanda Terminal 3

EBD_83

Medlem
Flyger från djävulens påfund, Terminal 3 på Arlanda idag. Kan jag trots det gå in på T5 med mitt boardingkort, käka middag i Amex lounge, sen gå ut från T5 och bort till Terminal 3?

Ja, men det kommer krävas manuell insläppning i T3. Du kommer få visa boardingkort för säkerhetskontrollanten och förklara att du gick fel/var inne på T5.

Leg och förklara sig? Jag brukar äta på Pontus, ta transferbuss till T2, knata vidare till T3 och sen gå igenom vanliga säkerhetskontrollen där. Vem skulle man behöva förklara sig för? I T3 vet de väl inte att man varit i T5.

Jo, det har hänt mig om man går ut från airside T5 och sen vill gå in igen på T3. Boardingkortet öppnar inte spärren.

Leg och förklara sig? Jag brukar äta på Pontus, ta transferbuss till T2, knata vidare till T3 och sen gå igenom vanliga säkerhetskontrollen där. Vem skulle man behöva förklara sig för? I T3 vet de väl inte att man varit i T5.
Jo, har du gått igenom security en gång och försöker gå igenom en till security kommer det pipa rött och det blir manuell hantering och man får förklara sig varför man ska gå in på nytt.

Om du använder samma boardingkort i två olika säkerhetskontroller så vet de.

Jo, har du gått igenom security en gång och försöker gå igenom en till security kommer det pipa rött och det blir manuell hantering och man får förklara sig varför man ska gå in på nytt.

Aha, jag har nog alltid kommit via transfer eller nyttjat fast track via Amex Platinum, därför aldrig scannat boardingkortet på T5 i dessa fall. Om OP nu har tillgång till Pontus borde ju detta funka.

Aha, jag har nog alltid kommit via transfer eller nyttjat fast track via Amex Platinum, därför aldrig scannat boardingkortet på T5 i dessa fall. Om OP nu har tillgång till Pontus borde ju detta funka.
Du ska ju scanna boardinglort även om du nyttjar amex fast track. Annars missar de något när de släpper in dig.

Toppen