Senaste nytt

ANA B77W

Har inte flugit ANA på långdistans sen 2006 och då med en Boeing 747. Nu kör de en Boeing 777-300 ER (77W) mellan Frankfurt och Tokyo.

Jag har för mig att de ska vara ganska trånga plan i jämförelse. Men det kanske är gammal info.

Hurdan är ekonomiklass på dessa kärror? Vad jag förstått kör de med säten som inte åker bakåt utan snarare framåt för att inte inskränka på bakomliggande passagerare.

Någon som har erfarenhet av dessa säten och kabinklass? :)

ANA har väl en blandning av 9 eller 10 i bredd beroende på flygplan på 77W. Med 10 i bredd är det definitivt trångt på en 777a, men tyvärr är det ju dit allt fler går..

ANA har väl en blandning av 9 eller 10 i bredd beroende på flygplan på 77W. Med 10 i bredd är det definitivt trångt på en 777a, men tyvärr är det ju dit allt fler går..
Är man liten och nätt är väl knappast trånga stolar något problem. Men med breda axlar som jag så blir det inte lätt om man ska röra sig, äta, osv. Personer av bredare kroppshydda lär ju ha än mer problem.

Hur reagerar amerikaner på detta "fenomen"? Inte för att vara fördomsfull men de brukar ju vara ganska storväxta emellanåt...

Är man liten och nätt är väl knappast trånga stolar något problem. Men med breda axlar som jag så blir det inte lätt om man ska röra sig, äta, osv. Personer av bredare kroppshydda lär ju ha än mer problem.

Hur reagerar amerikaner på detta "fenomen"? Inte för att vara fördomsfull men de brukar ju vara ganska storväxta emellanåt...
Den värsta jag varit med om var ett par år sedan med Air Canada till London. Det var iofs A330. Jag tyckte jag hade lyckats bra som säkrat plats vid bulkhead längst fram i ekonomi. Problemet var att resten av de 2-3 första raderna (inklusive min såklart) var tagna av kanadensiska rugbylandslaget. Det var inte den bekvämaste resan...

På en 777 med 10 I bredd måste nog alla 3 eller 4 I den sektion man sitter vara små och nätta om man ska kunna åstadkomma saker som att äta utan rejäla akrobatiska övningar.

Det kanske är en tanke att få fler att vilja köpa två platser för en pax. Det borde ju dra ner bränslekostnaden samtidigt som intäkterna ökar. Win-win för bolaget. Samtidigt får passageraren bredare utrymme.

Toppen