Det ingår väl lite i deras plan? Det ska ju handla om lifestyle snarare resor nu om jag förstått rätt?jerixon skrev:Platinum är sämre och sämre för resor.Vill man käka i Sverige är det solid dockKlicka för att utvidga...
mha321 skrev:Det ingår väl lite i deras plan? Det ska ju handla om lifestyle snarare resor nu om jag förstått rätt?Klicka för att utvidga...
Ja, det var därför jag kontaktade amex. Vid tidpunkten för kontakt fanns Bonvoy fortfarande nämnd i appen men nu är den borta och ingen uppgradering har skett.Emil123 skrev:Står ju på många forum/artiklar att man får tillbaka status om man kontaktar amex-support så verkar ju inte riktigt borttaget. Finns på kvar på hemsidan men som du säger inte i appen.Klicka för att utvidga...
Jag har kvar mitt platinum för resebenefits men använder mitt Elite för att handla. Hade varit grymt om de kunde flytta över Platinums hotellbenefits till Elite. Även om de höjde priset skulle jag hoppa på det. Känns som Platinums restaurangerbjudanden också har vattnats ur en hel del. För årsavgiften kan man få bättre. Jag har haft i Platinum i över 20 år och varit mestadels nöjd genom åren så det känns trist att säga upp det. Men nu är det kanske dags att kill your darling.mha321 skrev:Det ingår väl lite i deras plan? Det ska ju handla om lifestyle snarare resor nu om jag förstått rätt?Klicka för att utvidga...
Jag tycker nog snarare att Platinums restaurangerbjudanden blivit mkt bättre de senaste åren. De första 19 åren jag hade det fanns i princip ingen nytta gällande restaurang. Numera räknar jag lätt hem årsavgiften (även efter höjningen) enbart på restaurang och ser PP och Platinumlounger som ett klart plus.Kai Groundstroem skrev:Jag har kvar mitt platinum för resebenefits men använder mitt Elite för att handla. Hade varit grymt om de kunde flytta över Platinums hotellbenefits till Elite. Även om de höjde priset skulle jag hoppa på det. Känns som Platinums restaurangerbjudanden också har vattnats ur en hel del. För årsavgiften kan man få bättre. Jag har haft i Platinum i över 20 år och varit mestadels nöjd genom åren så det känns trist att säga upp det. Men nu är det kanske dags att kill your darling.Klicka för att utvidga...
Jag håller helt med och kommer att säga upp mitt Platinum-kort också.Kai Groundstroem skrev:Jag har kvar mitt platinum för resebenefits men använder mitt Elite för att handla. Hade varit grymt om de kunde flytta över Platinums hotellbenefits till Elite. Även om de höjde priset skulle jag hoppa på det. Känns som Platinums restaurangerbjudanden också har vattnats ur en hel del. För årsavgiften kan man få bättre. Jag har haft i Platinum i över 20 år och varit mestadels nöjd genom åren så det känns trist att säga upp det. Men nu är det kanske dags att kill your darling.Klicka för att utvidga...