Senaste nytt

Alternativ resväg för samma kostnad

Stefan62

Medlem
Jag ska åka från Arlanda till Vasa och med hänsyn till tiderna blir det ARN-CPH-VAA med SAS/Blue1 - allt till en kostnad om ca 7000 SEK i Economy Extra.

Kan jag göra på något annat sätt till samma kostnad, t ex ARN-FRA-CPH-VAA eller ARN-OSL-CPH-VAA?

Utresa: 2012-07-10
Retur: 2012-07-12

Last edited:
Om du inte måste åka SAS så hittar jag Finnair ARN-HEL-VAA, men det beror lite på vilka tider respektive dag tror jag. Det fanns från 2300 kronor, men på lite sådär tider.

Köp en economy biljett och så uppgraderar du CPH-VAA med optiontown när det är KF som flyger. Senaste gång kostade det 35 € enkelväg att uppgradera. Uppgraderingen har alltid gått genom för mig hos Blue1 (läs åtminstone 20 gånger)

Köp en economy biljett och så uppgraderar du CPH-VAA med optiontown när det är KF som flyger. Senaste gång kostade det 35 € enkelväg att uppgradera. Uppgraderingen har alltid gått genom för mig hos Blue1 (läs åtminstone 20 gånger)

Jag kanske var otydlig i frågeställningen - det är inte kostnaden som är avgörande, utan jag vill försöka få in fler "legs" för samma kostnad.

Det var inte mycket respons man fick på denna tråd - är det sommaren som gör att kreativiteten inte är på topp?

Alltså - jag vill flyga så lång omväg som möjligt för att ta mig från ARN till VAA. Har försökt via ITA men den klarar inte ARN-FRA-CPH-VAA eller ARN-OSL-CPH-VAA etc. Priset bör inte överstiga 7000:-.

Alla förslag mottages tacksamt!

Giltig routing för Lufthansas biljetter. Men det ger inte så mycket SK/KF segmenter.

STO-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-HEL/CPH-(LH/OS/SN/SK/KF)-VAA*

STO-LH/OS/SN/SK-CPH/GOT-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-HEL/CPH-(LH/OS/SN/SK/KF)-VAA*

STO-(LH/OS/SN/SK/KF)-VAA*

STO-(KF/SK/SN/OS/LH)-VAA*

STO-(LH/OS/SN/LX)-ZRH/DUS/MUC/FRA/HAM/BER/STR/NUE/CGN/HAJ/LON/BRU/VIE-(LH/OS/SN/LX)-LON/BRU/VIE/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-(KF/SK/SN/OS/LH)-VAA*

STO-SK/SN/OS/LH-GOT/CPH-(LH/OS/SN/LX)-NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-LON/BRU/VIE/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-(KF/SK/SN/OS/LH)-VAA*

STO-(LH/OS/SN/LX)-NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-LON/BRU/VIE/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-(KF/SK/SN/OS/LH)-VAA*

Ganska enkel tumregel. Räkna med att varje segment kostar minst 500 SEK för skatter&bränsletillägg inom Europa.

T ex om du flyger 6 segments, baspris(t ex S klass: @3.545 SEK) + @500 SEK x 6 = ca 6.500 SEK.

Toppen