Senaste nytt

Alternativ för att ta sig till Vegas imorgon (2018-06-17)

Thornado

Medlem
Skulle flyga ARN-AMS-IAH-LAS med min far imorgon. Första segmentet SAS, resten United. Nu fick jag SMS från SAS att flighten till AMS är inställd. Sitter i telefonkö till SAS nu, och det bästa förslaget jag har är att de ska boka om oss till direktflighten ARN-LAX imorgon och sen därifrån med United. Någon som har ett bättre förslag? (Är på Gröna Lund så har ingen dator nu...)

Vi behöver vara på Las Vegas Convention Center före 12.00 (noon) på måndag.
 

011430121

Medlem
Skulle flyga ARN-AMS-IAH-LAS med min far imorgon. Första segmentet SAS, resten United. Nu fick jag SMS från SAS att flighten till AMS är inställd. Sitter i telefonkö till SAS nu, och det bästa förslaget jag har är att de ska boka om oss till direktflighten ARN-LAX imorgon och sen därifrån med United.

Vi behöver vara på Las Vegas Convention Center före 12.00 (noon) på måndag.
Vilken kabinklass är ni bokad i?
 

Thornado

Medlem
Det här var visst svårare än man kunde tro. Suttit i telefon med UA (en mycket hjälpsam agent som jobbade tillsammans med en supervisor för att hitta en lösning) i nästan en timme och av någon anledning så verkar det vara just flygen ut från Stockholm som är problemet. De försökte en massa olika connection points i Europa, men det ville inte funka. Sista försöket var ARN-BCN-IAD-LAS vilket de trodde skulle funka, men våra platser på SAS ARN-BCN gick inte igenom utan vi är nu väntelistade där. Nu sitter jag i telefonkö till SAS igen för att se om platser kan öppnas upp på den flighten (men det är väl osannolikt att de som jobbar i telefonsupporten nu har kompetens och/eller befogenhet att göra det.
 

Thornado

Medlem
Nu har det löst sig. Vi åkte ut till Arlanda tidigt tidigt och biljettkontoret kunde efter många om och men fixa det, så nu har vi just boardat flighten till bcn. Vi har dock inte fått boardingkort för BCN-IAD-LAS än, men min väska är taggad hela vägen iaf så är försiktigt positiv till att de faktiskt kommer att ha boardingkort åt oss när vi väl kommer fram dit.

Borde ju bli 2*600 EUR också, så det får väl anses vara en riktigt lyckad resa till Vegas om man vunnit 1200 EUR innan man ens kommit fram.

Är det förresten nån som vet om man kommer åt Turkish lounge på IAD när man ska vidare inrikes med United eller om det är United Club som gäller?
 
Toppen