Senaste nytt

Aktivera Royal Orchid status när man bokar flyg med Lufthansa?

Hej,

Kanske bara jag som missar något uppenbart men har inte hittat någonstans i varken Lufthansas app eller på deras hemsida där jag kan lägga till mitt Royal Orchid statusnummer (jag valde att matcha där för 2år med guld) för att få tillgång till guldförmånerna när jag ska flyga?
Eller är det så krångligt att jag ska behöva visa upp kortet för någon fysiskt på plats på flygplatsen för att få det registrerat på biljetten?

Jag har statusmatchat Eurobonus->Thai och laddat ner appen till mobilen.

Har bara nyttjat det en enda gång, på en oneway-flight i ekonomiklass i Europa med ett annat Star Alliance-bolag. Checkade in vid business-disken. Visade upp det digitala medlemskortet vid incheckningen (räckte över mobilen) och fick då medlemsnumret och status skrivet på boardingkortet, vilket gav priority i säkerhetskontroll och lounge-access.

Hej,

Kanske bara jag som missar något uppenbart men har inte hittat någonstans i varken Lufthansas app eller på deras hemsida där jag kan lägga till mitt Royal Orchid statusnummer (jag valde att matcha där för 2år med guld) för att få tillgång till guldförmånerna när jag ska flyga?
Eller är det så krångligt att jag ska behöva visa upp kortet för någon fysiskt på plats på flygplatsen för att få det registrerat på biljetten?
I Lufthansa’s app klicka på flighten under my flights, manage my booking, scrolla ner till passenger och klicka på modify. Fyll i dina Thai uppgifter.

Toppen