Jakob Österberg
Medlem
Från KLMs pressmeddelande:
Flygbolagskoncernen Air France och KLM kommer under hösten och vintern 2017 markant öka sin närvaro i Norden. Fokus ligger på att utöka antalet avgångar och kapacitet från de nordiska länderna till de för Air France och KLM stora knutpunkterna Amsterdam och Paris.
Flygbolagen KLM och Air France kommer att kunna erbjuda totalt 133 avgångar per vecka från Sverige till Amsterdam. I Sverige flyger KLM från Arlanda, Landvetter och Linköping. I Danmark planeras för totalt 154 avgångar per vecka, från flygplatserna Aalborg, Billund och Köpenhamn.
I Norge ökar Air France kapaciteten genom att från och med vintern 2017 mellan Oslo och Paris (Charles de Gaulle) flyga med de större Airbusplanen. I Finland utökar KLM med en extra avgång och erbjuder därmed 4 dagliga flyg till Amsterdam.
Air France och KLM växlar upp i Norden - KLM Royal Dutch Airlines
Den totala kapacitetsökningen är dock bara 10 % i Norden, så jag är inte riktigt med på hur de räknar.
Och i telegrammet från TT som gick ut i tidningarna står det så här:
Totalt ökar de två flygbolagen, som båda ingår i flygbolagsalliansen Airlines for Europe, sin kapacitet i Norden med drygt tio procent.
KLM och Air France satsar stort i Sverige - HD
Den alliansen har jag aldrig hört talas om tidigare... Knappast någon allians som är riktad mot passagerarna antar jag? Ser mer ut som om någon lobbyorganisation
Flygbolagskoncernen Air France och KLM kommer under hösten och vintern 2017 markant öka sin närvaro i Norden. Fokus ligger på att utöka antalet avgångar och kapacitet från de nordiska länderna till de för Air France och KLM stora knutpunkterna Amsterdam och Paris.
Flygbolagen KLM och Air France kommer att kunna erbjuda totalt 133 avgångar per vecka från Sverige till Amsterdam. I Sverige flyger KLM från Arlanda, Landvetter och Linköping. I Danmark planeras för totalt 154 avgångar per vecka, från flygplatserna Aalborg, Billund och Köpenhamn.
I Norge ökar Air France kapaciteten genom att från och med vintern 2017 mellan Oslo och Paris (Charles de Gaulle) flyga med de större Airbusplanen. I Finland utökar KLM med en extra avgång och erbjuder därmed 4 dagliga flyg till Amsterdam.
Air France och KLM växlar upp i Norden - KLM Royal Dutch Airlines
Den totala kapacitetsökningen är dock bara 10 % i Norden, så jag är inte riktigt med på hur de räknar.
Och i telegrammet från TT som gick ut i tidningarna står det så här:
Totalt ökar de två flygbolagen, som båda ingår i flygbolagsalliansen Airlines for Europe, sin kapacitet i Norden med drygt tio procent.
KLM och Air France satsar stort i Sverige - HD
Den alliansen har jag aldrig hört talas om tidigare... Knappast någon allians som är riktad mot passagerarna antar jag? Ser mer ut som om någon lobbyorganisation