Senaste nytt

Air Canada businessclass longhaul

Bebban

Medlem
Tittar på att boka en award business Toronto-Frankfurt med Air Canada 777-300ER och är nyfiken på hur produkten ställer sig mot tex Lufthansa/Swiss/SAS business. Har bara åkt Air Canada i economy för några år sen och det var en ytterst medioker upplevelse med otroligt sliten kabin och trasig skärm :confused: Hur ser det ut, är alla kabiner lika eller finns det gamla och nya inredningar, någon som vet?

Tittar på att boka en award business Toronto-Frankfurt med Air Canada 777-300ER och är nyfiken på hur produkten ställer sig mot tex Lufthansa/Swiss/SAS business. Har bara åkt Air Canada i economy för några år sen och det var en ytterst medioker upplevelse med otroligt sliten kabin och trasig skärm :confused: Hur ser det ut, är alla kabiner lika eller finns det gamla och nya inredningar, någon som vet?

De har hyfsat ny inredning på 787 vill jag minnas. Sambon testade AC i biz på longhaul för ett tag sedan. Hon var dock mer nöjd med hemresan i LH:s nya premium economy... det säger kanske en hel del.

Själv är jag inte imponerad av dem. Skulle välja SAS eller lufthansagruppen före alla dagar i veckan.

Jag rankar Air Canada business ombord en B777-300ER högre än Lufthansa och Swiss. Hårdvaran överlägsen båda bolag. Mat och dryck klassiskt Nordamerikanskt: rustikt, enkelt, ofta smakrikt men inget flashy. Servicen ”enkel” utan toppar och dalar som med SAS.

De har hyfsat ny inredning på 787 vill jag minnas. Sambon testade AC i biz på longhaul för ett tag sedan. Hon var dock mer nöjd med hemresan i LH:s nya premium economy... det säger kanske en hel del.

Själv är jag inte imponerad av dem. Skulle välja SAS eller lufthansagruppen före alla dagar i veckan.
Flög med deras Dreamliner 787 för något år sen, dock inte longhal utan YYZ-LAX, men jag gillade verkligen stolen och allt.
Gillar det betydligt mer än Lufthansas Bizz

Air Canada 787-9 Toronto - Los Angeles (YYZ-LAX) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Last edited:
Jag rankar Air Canada business ombord en B777-300ER högre än Lufthansa och Swiss. Hårdvaran överlägsen båda bolag. Mat och dryck klassiskt Nordamerikanskt: rustikt, enkelt, ofta smakrikt men inget flashy. Servicen ”enkel” utan toppar och dalar som med SAS.

En stor fördel som jag ser det med mat och dryck där är att enkelt och inte flashy fungerar mycket bättre I luften än de som försöker göra saker väldigt flashy.

Skulle inte skada om tex sas satsade lite mer åt det enkla hållet med sina kuber... (däremot brukar deras mat i business vara bra, så det är inte en del av den jämförelsen)

Håller dock inte helt med om att deras service saknar toppar och dalar. Jag tycker det kan vara rätt stort spann på hur det slår.

Hakar på ts med lite liknande frågeställning. Jag står i valet mellan Air Canada business Boeing 777-300ER (London-Toronto) eller SAS business Airbus A330-300 (Stockholm-Chicago). Vad skulle ni föredra?

Hakar på ts med lite liknande frågeställning. Jag står i valet mellan Air Canada business Boeing 777-300ER (London-Toronto) eller SAS business Airbus A330-300 (Stockholm-Chicago). Vad skulle ni föredra?
Jag tycker det I princip är de bästa två alternativ du har över Atlanten. Jag skulle mellan dem snarare titta på saker som vart du faktiskt ska någonstans och vilka tider som passar bäst.

Vad är slutdestinationen? Om du skall till Kanada skulle jag inte göra en transit på O’Hare för att åka SAS.

Jag åkte SAS Business förra veckan. Det är helt ok, men har lite svårt efter tre segment nu att se att detta skall vara någon form av ”best in class”.

Jag tycker det I princip är de bästa två alternativ du har över Atlanten. Jag skulle mellan dem snarare titta på saker som vart du faktiskt ska någonstans och vilka tider som passar bäst.
Lyxigt! Ska vidare till Costa Rica. Tiderna ungefär detsamma men mixed cabins med Air Canada (5 timmar i ekonomi) medan det blir business med Copa Airlines sista sträckorna med SAS. Dock kostar en ombokning en del poäng (bokade innan höjningen inom *A).

Vad är slutdestinationen? Om du skall till Kanada skulle jag inte göra en transit på O’Hare för att åka SAS.

Jag åkte SAS Business förra veckan. Det är helt ok, men har lite svårt efter tre segment nu att se att detta skall vara någon form av ”best in class”.
San José, Costa Rica. Så transit i USA vs transit i Kanada spelar inte så stor roll, förutom att vi behöver fixa ETA om vi åker via Kanada (ESTA behöver vi oavsett då vi flyger hem från New York).

Inte meningen att kapa din tråd, ts! Mest också bara nyfiken på Air Canada. Vill någon ge mig mer input på min resa kanske det passar bättre att göra här: Sökes: 2-4-1 voucher Stockholm-Costa Rica | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Överlag positiva omdömen om Air Canada så då behöver jag inte oroa mig för det. Stort tack för input!

Toppen