Senaste nytt

Air Berlin och Oneworld

J

Joakim Reinius

Guest
Nu då Air Berlin verkar gå i graven, vilket kan då vara ett lämpligt Oneworld-bolag att välja? Qatar?

Eller kan det vara bättre med något annat då jag flyger med Etihad från Köpenhamn till Kuala Lumpur? (Flyger/flög CPH-DUS med Air Berlin, DUS-AUH med Etihad, AUH-KUL med Etihad, KUL-AUH med Etihad, KUL-LHR med Etihad, LHR-CPG med SAS....
Krånglig väg kanske, men ville flyga både med Etihads 787-9 och A380 och då bidde det så :)

Vad reser du förövrigt hur ser ditt mönster ut dvs framtiden? Jag skulle inte välja program ett program efter en resa...

Det är nog så att det blir en längre resa per år och resten SAS... Men om jag tar hela "poängen med Eurobonus" får jag väl enbart poäng för London-Köpenhamn och Köpenhamn-Düsseldorf?

Jag gillar Finnairs program. Känns generöst, användbara poäng. Och närheten till Helsingfors gör att det kan bli en resa med dem nån gång emellanåt. Dessutom krediterar jag BRA-flighter till dem.

Men om man väljer Eurobonus missar man väl Abu Dhabi - Kuala Lumpur och tillbaka?

Toppen