Senaste nytt

Air Berlin minskar på Düsseldorf-Stockholm

AABack2ARN

Medlem
Noterade att alla Air Berlin-plan från Düsseldorf till Stockholm var markerade som inställda på Arlandas hemsida för såväl torsdagen, fredagen som lördagen. På airberlin.com så finns inte flighterna med i tidtabellen (utan enbart tisdagar och onsdagar) så det verkar ju stämma och vara planerat.

Men när skedde dessa cancelleringar? Eftersom de inte fått bort flygningarna från arlanda.se tyder det på att de annonserades ganska sent? Eller är det bara ett resultat av att man inte uppdaterat tidtabellerna hos Swedavia?

Är detta ett resultat av omstruktureringen för Air Berlin? Jag tolkade de texterna som att man skulle fortsätta satsa på Berlin och Düsseldorf till stora städer och minska semesterorterna?

Minskningen på semesterorterna är bara första delen i omstruktureringen. Air Berlin går fortsatt med förlust.

Inkuderas då Stockholm i semsterortsutbudet? Eller har "andra vågen" av neddragningar påbörjats och där Stockholm ingår? :(

a2b459dbaf5cb112d91d56b97bb004e2.jpg
och idag är AirBerlin flighten inställd

Den verkar vara i stort sett nedlagd. Enligt Air Berlins hemsida kommer ett flyg trafikera Stockholm på tisdagar och onsdagar under sommaren åtminstone. Det märkliga är dock varför arlanda.se envisas med att visa flighten som inställd?

Det märkliga är dock varför arlanda.se envisas med att visa flighten som inställd?

Slarv av handlingbolaget eller AB som inte skickat ut information.
Man lägger in en grovplanering som är till grunden för FIDS(Flight information display system tror jag). Sen är det minutoperativ ändring av FIDS som gäller. Man kan så klart rätt och slätt ta bort flygningen men det känns nog mindre drastiskt att sätta CNL av den enskilda medarbetaren som sätter upp tiderna och flygstatus gissar jag :)

Toppen