Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

igelkotten

Medlem
Nej, helt enligt Aegeans regelverk.
Nuvarande period 23.11.2019 - 23.11.2020. Återkvalificerade 02/2020. Alltså förlängt guld till 23.11.2021 som förlängdes med 6 månader till 23.5.2022

Ah, du har rätt. Tankevurpa från mig. Otroligt trevlig förlängning - du kan sikta på guld med annan allians nästa år i så fall ;)
 
Jag har lite svårt att hitta info hur mycket miles man får med Lufthansa Economy och Economy light? Försöker boka på Lufthansa men innan bekräftelse kan jag inte se bokningskategori för biljetten och kan således inte utläsa på Aegeans sida om det kommer ge miles eller ej.
 

palmen

Moderator
Jag har lite svårt att hitta info hur mycket miles man får med Lufthansa Economy och Economy light? Försöker boka på Lufthansa men innan bekräftelse kan jag inte se bokningskategori för biljetten och kan således inte utläsa på Aegeans sida om det kommer ge miles eller ej.
Finns ju en hel del klasser som ger 0, så finns risk att det blir utfallet antar jag. Du kanske kan titta i Expertflyer och på så sätt få bokningsklass?
 
Finns ju en hel del klasser som ger 0, så finns risk att det blir utfallet antar jag. Du kanske kan titta i Expertflyer och på så sätt få bokningsklass?

Tack, ska kika. Läget är att sambon behöver 4000 miles innan början på Augusti. Försöker fundera hur få till det, Lufthansa är billiga nu men ger de inga miles så blir det inte dom att resa med. En SAS plus tur och retur löser väl biffen men det är inte så billigt.
 

palmen

Moderator
Tack, ska kika. Läget är att sambon behöver 4000 miles innan början på Augusti. Försöker fundera hur få till det, Lufthansa är billiga nu men ger de inga miles så blir det inte dom att resa med. En SAS plus tur och retur löser väl biffen men det är inte så billigt.
Förlängde de inte perioden med 6 månader för alla? Min flyttades från november till maj åtminstone.
 

MartinH

Medlem
Jag har lite svårt att hitta info hur mycket miles man får med Lufthansa Economy och Economy light? Försöker boka på Lufthansa men innan bekräftelse kan jag inte se bokningskategori för biljetten och kan således inte utläsa på Aegeans sida om det kommer ge miles eller ej.
Räkna med att billig Lufthansa inte ger miles till Aegean.
Går att köpa 4000 tierpoints för 300€.
 
Men om man bokar på Lufthansa står ju Show booking classes nedanför när man väljer flyg?

När jag kollade häromdagen kunde jag inte hitta det nånstans, jag gick via google flights om det spelar nån roll. Nu när jag gick in på Lufthansa och provade ett datum så kunde jag mycket riktigt se booking classes. Vet inte vad som hände. Tack!
 
Toppen