Senaste nytt

Accor gör om sitt lojalitetsprogram

mackan33

Medlem
Jag har aldrig fått poäng för skatter tidigare. Jag tror inte att man får det nu heller, så om någon fått det så har hotellet gjort fel.
Skatter och serviceavgifter skall inte ge poäng.
I mitt fall borde 10200thb inkl VAT ge knappt 600p och jag fick knappt 400p.
Pratade med front desk som skall se vad som blivit fel. Oavsett så ger poäng inte poäng här…
 
Skatter och serviceavgifter skall inte ge poäng.
I mitt fall borde 10200thb inkl VAT ge knappt 600p och jag fick knappt 400p.
Pratade med front desk som skall se vad som blivit fel. Oavsett så ger poäng inte poäng här…

Inte heller poäng på poäng har jag fått tidigare. Jag försökte scanna igenom "Terms & Conditions" lite snabbt men kan inte se att det nämns där. Man nämner att endast det som är listat som Eligible stay/expense ger poäng och poängköp är inte listat så jag tolkar det som att man inte ska få poäng på poäng.
 

Glenn E

Medlem
3BB41FB1-567F-4549-B612-86B0B4E16B85.png
 

Jag kan så klart inte säga emot dig att du fått poäng på poäng. Om du med bestämdhet vet att du inte har köpt något annat och betalat på hotellet (mat, spabehandling etc.) så är det säkert så, men jag tror nog att hotellet har gjort fel i så fall.

Dessutom så ser din poängbetalning ovanlig ut. Jag trodde att man bara kunde betala med jämna 2000 poäng intervall, dvs. 56000 eller 58000, inte 57000.
 

Glenn E

Medlem
De verkar kunna göra lite hursomhelst med poäng betalning. Sist på Swissotel i Shanghai betalade jag 8500 poäng. Då var jag lite överraskad. Kanske det beror på att det är i Kina.
 

mackan33

Medlem

Kollade mina 8 bokningar nu i juli.
Jag har fått poäng enligt kalkylatorn, dvs exkl VAT & service charge.
En bokning har jag använt poäng på del av fakturan. Då har poängberäkningen blivit enligt beloppet efter poängbetalningen, minus VAT och service charge. T.o.m. betydligt lägre än det men där har de gjort något fel.

Så grattis för att få poäng när du betalar med poäng!
 

Glenn E

Medlem
Kollade mina 8 bokningar nu i juli.
Jag har fått poäng enligt kalkylatorn, dvs exkl VAT & service charge.
En bokning har jag använt poäng på del av fakturan. Då har poängberäkningen blivit enligt beloppet efter poängbetalningen, minus VAT och service charge. T.o.m. betydligt lägre än det men där har de gjort något fel.

Så grattis för att få poäng när du betalar med poäng!
I program reglerna står att man tjänar poäng exkl skatter. Jag fick också poäng exkl skatter.
Det står inte att man inte får poäng om man betalar med poäng så det kanske är öppet för tolkning. Jag ska bo lite i Europa och Sydostasien senare i höst.
Det ska bli intressant att se vad som händer i olika länder med detta.
 

mackan33

Medlem
I program reglerna står att man tjänar poäng exkl skatter. Jag fick också poäng exkl skatter.
Det står inte att man inte får poäng om man betalar med poäng så det kanske är öppet för tolkning. Jag ska bo lite i Europa och Sydostasien senare i höst.
Det ska bli intressant att se vad som händer i olika länder med detta.

10. USING REWARDS POINTS

  • - when Eligible Stays and eligible expenditures partially paid for with Rewards Points earns Points on the portion that was not paid for with points.

 

Rickard_O

Medlem
Hade helt glömt bort denna diskussion, om poängintjäning när man del/betalar med poäng.
Men jag satt och gick igenom mina sommarbokningar (Som man gör när man har tråkigt) och kikar om priser stigit eller sjunkit osv om det är läge att boka om något.
Såg då att jag på vår första bokning på Bali på ett Mercure hotel så stod det under 'My bookings' att jag inte skulle tjäna några som helst poäng på den bokningen.
Priset från originalbokningen hade inte ändrats så bokade av och bokade om på nytt. Flyttade delarna av poäng till den billigaste bokningen jag hade på accor under vår sommarresa som är en enkel natt på Novotel i Bangkok som kostade 540:-, så landade på 70:- när jag bokade om den med den lilla slatten poäng istället :D
Tänkte det är dumt att chansa, även om man ska få poäng på resterande del av bokningen.
Är ju fortfarande 460:- sparade, spelar ju ingen roll på vilket hotell eller världsdel man lägger det på!
 
Toppen