Senaste nytt

Accesses till BRAs lounge på Bromma

Hej!

Jag vet inte om det bara är jag som har svårt att förstå eller om det är otydligt på BRAs hemsida.
Måste man uppfylla alla deras punkter för att få tillgång till loungen eller räcker det med en?

Du har tillgång till BRA Lounge om du:
  • Är guld- eller meritmedlem (fri tillgång)
  • Har en flygbiljett i klassen "BRA Extra"
  • Är kund/medlem kund hos någon av våra samarbetspartners Priority Pass, Lounge Key, Miles & More by Lufthansa/Brussels Airlines, samt Diners Club International.
  • Köper lounge access på plats i entrén till loungen. Pris 250 SEK eller 2000 bonuspoäng. Vi tar emot betalning via VISA samt MasterCard.
Jag flyger inte ofta med BRA utan mer med SAS eller t.ex Emirates.
Räcker det då med att jag är medlem i Miles & More by Lufthansa eller behöver jag uppfylla något mer?
 
Alltså, för att svara på din första fråga ska den där listan tolkas som det räcker med att uppfylla bara ett. Så fungerar det om man har en "BRA Extra"-biljett eller ett kort från Priority Pass.

För att svara på din andra fråga har jag ingen aning och förstår förvirringen. Miles & More är väl gratis att gå med i? Det är väl deras medlemsprogram och inte en viss nivå? Verkar lustigt att lounge automatiskt skulle ingå för alla.
 

sweflyer

Medlem
Listan skall tolkas som att en av punkterna behövar vara uppfylld. Det är nog däremot otydligt skrivet med "Är kund/medlem kund hos någon av våra samarbetspartners..."
-Har du Priority Pass/Lounge Key/Diners Club räcker det med att du har ett giltigt medlemsskap
-Har du däremot Miles & More borde det vara så att du behöver
-ha status på tillräcklig nivå (minst Senator)
och
-biljett från flygplatsen samma dag med Brussels Airlines eller annat bolag i Star Alliance eller som använder Miles & More
 

JoelG

Medlem
Hej!

Jag vet inte om det bara är jag som har svårt att förstå eller om det är otydligt på BRAs hemsida.
Måste man uppfylla alla deras punkter för att få tillgång till loungen eller räcker det med en?

Du har tillgång till BRA Lounge om du:
  • Är guld- eller meritmedlem (fri tillgång)
  • Har en flygbiljett i klassen "BRA Extra"
  • Är kund/medlem kund hos någon av våra samarbetspartners Priority Pass, Lounge Key, Miles & More by Lufthansa/Brussels Airlines, samt Diners Club International.
  • Köper lounge access på plats i entrén till loungen. Pris 250 SEK eller 2000 bonuspoäng. Vi tar emot betalning via VISA samt MasterCard.
Jag flyger inte ofta med BRA utan mer med SAS eller t.ex Emirates.
Räcker det då med att jag är medlem i Miles & More by Lufthansa eller behöver jag uppfylla något mer?
Ha inte för höga förhoppningar på service. Du får en plats i ett stillsamt rum med fräschare toalett och varm dryck. Har man ex Priority pass så kan man ju hälsa på men betala 250 sek är magstarkt enligt mig.
 
Toppen