Senaste nytt

AA miles som snart går ut... Är dom värt någonting?

obs

Medlem
Jag har drygt 11.000 miles som går ut om ett par veckor. Men jag undrar om dom är värt någonting för någon...

Kan det t.ex. löna sig att byta dom mot något annat med tanke på den avgift som måste betalas om man för över dom till en annan person?
 

Alf

Medlem
Kommer du inte att dra in fler miles på överskådlig tid och öka på dom är det lika bra att låta dom försvinna. De räcker inte till något vettigt. Att föra över poängen till någon är inte lönsamt om man inte är i behov av dom för att uppnå en övre gräns för att ta ut en resa.

Det är ju annars både billigt och enkelt att hålla liv i AA miles. Det är bara att köpa till minsta antalet poäng eller poäng på hyrbil eller hotell. Det räcker med en miles så får du en ny period på 18 månader.
 

Berglund

Medlem
Jag har aldrig varit med i AAs program eller samlat deras miles men jag tänker att ibland kan man i varje fall skänka bort dem till någon hjälporganisation, som alternativ till att bara låta dem förfalla och gå tillbaka till flygbolaget. Jag vet inte alls om det alternativet finns inom AA men som amerikanskt bolag skulle det inte förvåna mig om det finns något sådant eller liknande alternativ.
 

Homer

Medlem
Har du något e-rewards konto? oavsett hur du öppnade det, kolla om inte AA är med.
Om man öppnar via hotell brukar massor av flygbolag vara med och vice versa.
 

Glenn E

Medlem
Just nu har AA kampanj om man köper miles.
För 10000 miles kan man ju få en enkel inrikes i Finland , UK, Spanien eller Ryssland.
En riktig sweetspot är enkel business i Asien zon 2. T.ex Kina till Indonesien. Kostar 22500 poäng.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har aldrig varit med i AAs program eller samlat deras miles men jag tänker att ibland kan man i varje fall skänka bort dem till någon hjälporganisation, som alternativ till att bara låta dem förfalla och gå tillbaka till flygbolaget. Jag vet inte alls om det alternativet finns inom AA men som amerikanskt bolag skulle det inte förvåna mig om det finns något sådant eller liknande alternativ.

Jag vet inte exakt hur det fungerar men denna sida visar på ett antal alternativ dit miles kan doneras (eller så kan man få miles om man donerar pengar vilket borde hålla kontot vid liv).

Donate − Let good take flight − American Airlines
 
  • Gilla
Reactions: obs

Alf

Medlem
Du har tur med tidpunkten. Det är som @Glenn E skriver just nu en kampanj där det även är rabatt på att överföra poängen till någon bättre behövande.

upload_2018-12-5_7-44-40.jpeg
 

obs

Medlem
Tack för alla dessa förslag. Jag hade tänkt om man kanske kunde donera bort några poäng och det verkar ju vara en möjlighet som samtidigt skulle förlänga utgångsdatumet.
 
Toppen