Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

+1 på den. Strök mitt mellannam efter att en incheckningsagent på Sydkoreanska Asiana vägrade skriva ut ett nytt boardingkort för att mitt namn i bokningen inte överstämde exakt med namnet i mitt pass. Skatteverket har ju öppnat upp för att man får ändra själv lite som man vill nu. Kostar 250 kr.
Minns du hur snabbt man får igenom en sådan ändring?

Edit, jag borde kanske ha googlat själv först:

  • Förnamn, tre till fyra månader
  • Efternamn utan avgift, cirka 14 veckor
  • Efternamn med avgift, tre till fyra månader
  • Nybildade efternamn, fem månader
För närvarande är handläggningstiderna olika beroende av vilken typ av namnändring du vill göra, och kan även vara kortare. Ska du ut och resa snart rekommenderar vi därför att boka resan i det namn som står i ditt pass och göra ett nytt pass efter resan när namnändringen är klar.

Namn och namnändring | Skatteverket

Med de handläggningstiderna är det inte ett knep att lägga på minnet för framtida felbokningar då :(
 

MLG55

Medlem
Minns du hur snabbt man får igenom en sådan ändring?

Edit, jag borde kanske ha googlat själv först:



Namn och namnändring | Skatteverket

Med de handläggningstiderna är det inte ett knep att lägga på minnet för framtida felbokningar då :(

Tog bort mitt andranamn den 10 december 2021....fick svar samma dag att det nu var klart.
Sökte direkt ett nytt pass och körkort....väldigt smidigt!
 

Knut-Olav

Medlem
Vi får hålla tummarna för en ny x4 kampanj till senvåren då denna kampanj blivit rumphuggen av omnikrom, dock tror jag chanserna är minimala för en ytterligare x4 kampanj.

Hmm... I don´t agree...I think we can look forward to another 4x-campaign in October again...SAS needs to secure loyal customers for the clos future after the pandemic...
 

Skogi

Medlem
Vi får hålla tummarna för en ny x4 kampanj till senvåren då denna kampanj blivit rumphuggen av omnikrom, dock tror jag chanserna är minimala för en ytterligare x4 kampanj.

En x4 kampanj maj-juli hade verkligen inte suttit fel. Håller på semesterdagarna i hopp om detta. :cool:

”Hej”
“Hej Skogi, vad har du på härtat?”
”Jag skulle vilja ta ut samtliga semesterdagar för i år och även dem sparade från föregående år”
“Jaha men vad skoj, vad ska du då hitta på?”
”Jag ska flyga 24 gånger ARN-AGP :)
:eek:
 

imartin

Medlem
På väg till Berlin för att få de sista poängen för EBG återkvalifikation. Lite last minute (samt dåligt väder med vissa inställda flyg) men men.
Råkade snacka med en annan snubbe i ARN loungen och det visade sig att han flög en same day rt till Gbg, för att få EBD. Han kände inte till BC så jag sa till honom att kolla in forumet. Får se om han dyker upp här. Men verkar iaf som om det finns ändå några stycken utanför forumet som också gör vad som krävs för poängens och status skull.
 

pljung

Medlem
Skulle flyga GDN-CPH-ARN-GOT idag (sista flighten imorgon). Dåligt väder i Gdansk gjorde att första flighten blev inställd. Ombokad med LOT via Warszawa ikväll. Blir inga segment för att uppnå EBD med denna lösning, och finns inga alternativ med SK metall. Känns tufft att efter kampanjens slut få ihop 12 segment utan att det kostar allt för mycket. Någon med erfarenhet om SAS kan tillgodose dessa flighter för denna kampanj, eller är det bara inse fakta….:mad:
 

GOTBound

Medlem
Skulle flyga GDN-CPH-ARN-GOT idag (sista flighten imorgon). Dåligt väder i Gdansk gjorde att första flighten blev inställd. Ombokad med LOT via Warszawa ikväll. Blir inga segment för att uppnå EBD med denna lösning, och finns inga alternativ med SK metall. Känns tufft att efter kampanjens slut få ihop 12 segment utan att det kostar allt för mycket. Någon med erfarenhet om SAS kan tillgodose dessa flighter för denna kampanj, eller är det bara inse fakta….:mad:
Du kan tillgodoräkna dig bas-poäng och segmenten men inte x4.

SAS skriver så här:
Valid from 01NOV21:
Q: My SK/WF flight was canceled and I was rebooked* to another airline, I missed accrual/flight segment, can I be compensated?
A: Yes, SAS can compensate you for missed accrual of Basic points/ and flight segments due to irregularities.*The passenger must have flown, not valid if passenger choose not to fly with another airline.
 

MrRob

Medlem
Skulle flyga GDN-CPH-ARN-GOT idag (sista flighten imorgon). Dåligt väder i Gdansk gjorde att första flighten blev inställd. Ombokad med LOT via Warszawa ikväll. Blir inga segment för att uppnå EBD med denna lösning, och finns inga alternativ med SK metall. Känns tufft att efter kampanjens slut få ihop 12 segment utan att det kostar allt för mycket. Någon med erfarenhet om SAS kan tillgodose dessa flighter för denna kampanj, eller är det bara inse fakta….:mad:

Jag vet inte om det är just segmenten du behöver men jag tolkar texten på SAS hemsida som säger "Om ditt SAS eller Widerøe-flyg blev inställt och du blev ombokad till ett annat flygbolag så kan SAS kompensera upp till de Baspoäng du skulle tjänat in på ditt bokade flyg." som att man borde få även sina x4 poäng på inställda flighter just nu.
 
Toppen