4 awardplatser Köpenhamn till San Francisco

dejuwa

New member
Att boka 4 pax CPH-SFO under juli månad med SAS kan man självklart glömma. Men inför resa sommaren 2018 har jag hållit koll på united site med award spaces denna sommaren.

Det verkar som att det oftast (9 av 10) finns möjlighet att boka 4st award tickets med united F (jag vet att det är crap...har flyget ett par gånger som betalande). Det är dock ändå bra när man har 2st 2-4-1 Amex vouchers. Och vissa dagar har det även funnits 4st med LH via Chicago eller Boston. Har någon här inne lyckets med bragden att boka 4st F biljetter till US under sommaren?

Inte bokat men sett 5 platser till Chicago förra sommaren på datumet jag bokade.

4 platser i United first har jag docka aldrig sett, om det är transatlantic flighten du syftar på.

DeJuWa skrev:Att boka 4 pax CPH-SFO under juli månad med SAS kan man självklart glömma. Men inför resa sommaren 2018 har jag hållit koll på united site med award spaces denna sommaren.Det verkar som att det oftast (9 av 10) finns möjlighet att boka 4st award tickets med united F (jag vet att det är crap...har flyget ett par gånger som betalande). Det är dock ändå bra när man har 2st 2-4-1 Amex vouchers. Och vissa dagar har det även funnits 4st med LH via Chicago eller Boston. Har någon här inne lyckets med bragden att boka 4st F biljetter till US under sommaren?Klicka för att utvidga...
Har du kollat Saver kategori? Uniteds Standard award är ej bokningsbar med SAS EuroBonus poäng.

Jag har även hittat 4st award i F nästa sommar med Asiana ICN-LAX och hem igen. Nu är frågan hur man ska ta sig till ICN. Ska man boka C med Asiana eller ska man chansa och hoppas på att LH öppnar upp? Jag hittade precist 4st award FRA-ICN nästa vecka med LH F så man kanske har tur nästa sommar ;-) Hur funkar det om man påbörjar resan. Går det att ändra under tiden man är borta? Alltså om det öppnar upp 4st F award tickets för hemresan (är borta 3 veckor). Går det då att ändra eller är det bara innan resan påbörjas det går att ändra?

Tillåter SAS en bonusresa mellan Europa-Nordamerika via Norra Asien nu? Jag trodde att de har strypt ner den möjligheten numera.

Johanna skrev:Jag tror dom har strypt galna rutter men inte rimliga.Klicka för att utvidga...

Dr. Miles skrev:Så menar du att flyga via en dyrare zon (via Norra Asien) räknas som "rimligt"?Klicka för att utvidga...

SAS avgör numera vad som anses "rimligt" enligt nedanstående information hämtad från https://www.sas.se/en/eurobonus/point-tables/ (Under flik Star Alliance - Award Rules)

SAS skrev:Both outbound and homebound journeys need to follow “the most reasonable routing between the origin and destination” logic. SAS reserves the right to determine whether the routing matches this criteria based on common practice.Klicka för att utvidga...

Som man kan läsa i andra delar av forumet verkar det som att resa till USA via Asien inte längre ses som "the most reasonable routing" enligt SAS.

andreas skrev:SAS avgör numera vad som anses "rimligt" enligt nedanstående information hämtad frånhttps://www.sas.se/en/eurobonus/point-tables/ (Under flik Star Alliance - Award Rules)Som man kan läsa i andra delar av forumet verkar det som att resa till USA via Asien inte längre ses som "the most reasonable routing" enligt SAS.Klicka för att utvidga...
Kan det inte också ha att göra med var i USA man flyger? Att Hawaii kan ses som reasonable och kanske västkusten men inte östkusten?

Johanna skrev:Kan det inte också ha att göra med var i USA man flyger? Att Hawaii kan ses som reasonable och kanske västkusten men inte östkusten?Klicka för att utvidga...
Europa-Hawaii award är dyrare än Europa-Norra Asien award så det är möjligt att SAS accepterar routing via Asien när man bokar Europa-Hawaii award.

Johanna skrev:Kan det inte också ha att göra med var i USA man flyger? Att Hawaii kan ses som reasonable och kanske västkusten men inte östkusten?Klicka för att utvidga...
Hawaii lär fungera då det fungerade innan de släppte reglerna helt. Västkusten tror jag inte fungerar då det nästan är dubbelt så långt som att flyga "rätt" väg.

Australien och NZ lär du också kunnande välja om du vill resa till öster eller västerut.

När jag pratade med dom i Tallinn för ca 14 dagar sedan så sa dom att det var ett systemfel förut när man kunde boka Usa via Asien. Felet är nu som ni märkt åtgärdat och man kan inte boka så längre

Back