Senaste nytt

3h på Frankfurt flygplats med Star Alliance Gold

sandek

Medlem
Anländer från Göteborg, och ska mot Split. Vill käka och dricka sprit.

Vart är bäst att gå med guldkort? Har bara varit på businesslounge på FRA tidigare, och där var det trevligt med bartender.

Verkar som att Split-flygen avgår från C?

Tilläggas bör att jag inte är jättesugen på att röra mig jättelångt, men tror inte jag har flugit från C innan och har inte 100 koll på läget här.

Som redan nämnts, Senator loungerna är bra på FRA. Bemannad bar, ordentligt med mat, bra med utrymme, lugnt å stilla, duschar och SPA.

Skiljer lite mellan de olika pirerna men ganska likvärdiga.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag brukar kliva av mitt plan. Börja gå mot nästa plan, när jag ser skylten för loungen viker jag av, så ja, den som är närmast på vägen.

Brukar vilja passera passkontrollen först dock, då det ibland kan bli långa köer. Hade 15-20min i kön i fredags.
Men ej passkontroll på min resa, eller?

Det borde det väl vara eftersom Kroatien inte är med i Schengen? Samma som vid resa till exvis London.

Edit: fast inte när du har landat från Göteborg om det nu var det som frågan gällde. Däremot passerar du passkontroll efter loungebesöket eftersom du lämnar Schengen.

Det borde det väl vara eftersom Kroatien inte är med i Schengen? Samma som vid resa till exvis London.

Edit: fast inte när du har landat från Göteborg om det nu var det som frågan gällde. Däremot passerar du passkontroll efter loungebesöket eftersom du lämnar Schengen.
Trodde det var schengen! Men då är det troligtvis lika bra att bege sig till C och ta senatorloungen där efter passkontroll.

Toppen