Vallfardaren
Medlem
Hej från den svenska värmen!
I oktober packar jag och Fru Vallfärd väskorna och drar mot ännu mer värme. Den här gången för att fira fem år av äktenskaplig överlevnad. Här är rutten för vår lilla jubileumsturné:
ARN - DOH / QR Business
DOH - BKK / QR First (kul!)
BKK - HEL / FI Business
HEL - ARN / FI Economy (mindre kul!)
Tänker att vi lägger upp vår 21 dagars-itinerary såhär:
Dag 1-4. HKG i fyra dagar
Dag 5-8. Shenzhen i tre dagar
Dag 9-10. Macau i två dagar
Dag 10-19. Koh Samui/Koh Phangan/Koh Tao
Dag 20-21. Bangkok & sen hem
Herr Vallfärd är mer för stadspulslivet medan Fru Vallfärd är mer av beachhäng. Så då är ju denna itinerary lite bästa av båda världar. Men ni som har varit på dessa destinationer sedan innan, vad var nice? Är det något jag bör undvika?
Är inte helt omöjlig till att göra om planeringen helt och hållet, och fimpa något eller addera något. Har funtat på Kuala Lumpur och Singapore, men känns som att Singapore OCH Hongkong i samma resa eventuellt kommer tvinga mig till vatten och bröd tills nyår...
I oktober packar jag och Fru Vallfärd väskorna och drar mot ännu mer värme. Den här gången för att fira fem år av äktenskaplig överlevnad. Här är rutten för vår lilla jubileumsturné:
ARN - DOH / QR Business
DOH - BKK / QR First (kul!)
BKK - HEL / FI Business
HEL - ARN / FI Economy (mindre kul!)
Tänker att vi lägger upp vår 21 dagars-itinerary såhär:
Dag 1-4. HKG i fyra dagar
Dag 5-8. Shenzhen i tre dagar
Dag 9-10. Macau i två dagar
Dag 10-19. Koh Samui/Koh Phangan/Koh Tao
Dag 20-21. Bangkok & sen hem
Herr Vallfärd är mer för stadspulslivet medan Fru Vallfärd är mer av beachhäng. Så då är ju denna itinerary lite bästa av båda världar. Men ni som har varit på dessa destinationer sedan innan, vad var nice? Är det något jag bör undvika?
Är inte helt omöjlig till att göra om planeringen helt och hållet, och fimpa något eller addera något. Har funtat på Kuala Lumpur och Singapore, men känns som att Singapore OCH Hongkong i samma resa eventuellt kommer tvinga mig till vatten och bröd tills nyår...