20% extra vid köp av SAS presentkort - köp senast 5e juni 2025

tobbe-o

New member
screenshot_20250602_083150_samsung-internet-jpg.165501

Presentkort – Ge bort hela världen med SAS Gift Cards

Ge bort resor med ett SAS Gift Card och låt mottagaren välja mellan fler än 100 SAS-destinationer. Köp presentkort »

favicon-32x32.png

www.sas.se

Trevlig kampanj.

Vill även denna gång påminna om att man vill ha ett högre värde på presentkorten så kan man köpa dem i DKK istället för i SEK (maxbeloppet är 6000 kronor, oavsett valuta).

Tänk på att man inte kan använda dom förens tidigast 24h efter köp.

fcx skrev:Trevlig kampanj.Vill även denna gång påminna om att man vill ha ett högre värde på presentkorten så kan man köpa dem i DKK istället för i SEK (maxbeloppet är 6000 kronor, oavsett valuta).Klicka för att utvidga...
Hur funkar det när man ska betala sen? Måste man boka på sas.dk eller kan jag boka på sas.se i SEK och och valutan räknas om?

Ett varningens finger var väl dock att SAS MC "endast" ger 15p/100kr för köp av även SAS presentkort?

falling skrev:Hur funkar det när man ska betala sen? Måste man boka på sas.dk eller kan jag boka på sas.se i SEK och och valutan räknas om?Klicka för att utvidga...
Du bokar på SAS danska sida.

På flygresor är priserna, i princip, desamma mellan de olika sidorna (om man tar dagskursen på valutorna), så du behöver inte betala "danska priser".

Hur är det nu, gäller Amex-försäkringen om jag köper presentkort med mitt Platinum? Jag har för mig att frågan varit uppe förr men osäker på om det blev någon klarhet i det hela. Och går det att betala skatterna vid awardbokningar med presentkort?

Jonatan Rosdahl skrev:Villkoren säger bara 2, så vet inte om man ska räkna med det?Klicka för att utvidga...
Undrar om detta är något nytt? På annat ställe står det att man kan använda fler än två genom att ringa dem: https://www.flysas.com/en/help-and-...chers/how-many-vouchers-can-i-use-as-payment/

011430121 skrev:Nej.Klicka för att utvidga...
Nehepp. Jag använde hur som haver 4 samtidigt i april i år för att betala en bokning (på telefon). Har du fått annat besked mer nyligen?

Någon mer än jag som har problem att betala med presentkort? Jag får aldrig upp presentkort som möjligt betalmedel vid betalning.

Är det så att betalmedel med presentkort har blivit överbelastat eller har Sas tillfälligt tagit bort detta betalmedel för att undvika att kunder ska nyttja det för att betala en bokning de ändå hade tänkt göra?

Nordpilen skrev:Någon mer än jag som har problem att betala med presentkort? Jag får aldrig upp presentkort som möjligt betalmedel vid betalning.Är det så att betalmedel med presentkort har blivit överbelastat eller har Sas tillfälligt tagit bort detta betalmedel för att undvika att kunder ska nyttja det för att betala en bokning de ändå hade tänkt göra?Klicka för att utvidga...
Jag får upp alternativet. Vad är det för typ av resa du försöker betala för? Jag har för mig att det inte fungerar för att betala skatterna för en bonusresa.

Benz skrev:Jag får upp alternativet. Vad är det för typ av resa du försöker betala för? Jag har för mig att det inte fungerar för att betala skatterna för en bonusresa.Klicka för att utvidga...
Korrekt. Presentkort funkar bara för nybeställning av revenueresa. Man kan inte betala award eller tillägg i efterhand till en resa med presentkort.

Back