Senaste nytt

2 personer med Eurobonus, vem ska vi ta ifrån till Eurobonus-resa?

chrloc

Medlem
Jag ska boka en Eurobonusresa
ARN-Aten= 30.000 per person
Har en AMEX voucher som ger halva poängpriset
Min man har 84.00 poäng
Jag har 112.000 poäng
Utgångsdatum för poäng är ungefär samma för båda personerna, om 2 år

Vem ska jag boka resan på

Är det smartast att samla mycket poäng på 1 person att använda till att köpa resor, kanske hoppas på Guldkort etc?

Tack!
Jag läste om Point sharing, låter bra!
Funderar dock på om AMEX vouchers kommer att erbjudas då?
Vi har båda SAS AMEX-kort och får en voucher en gång/år

Funderar dock på om AMEX vouchers kommer att erbjudas då?
Vi har båda SAS AMEX-kort och får en voucher en gång/år
Om ni kör point sharing så måste ni boka resan med kontot som hör till den person som har vouchern, den med huvudkortet hos Amex.

Bokade resan igår och drog 30.000 från mina 112.000
Velar lite nu och funderar på att boka om så att de dras från min mans 84.000, men spelar kanske ingen roll
Funderar också på möjlighet till Guldkort
Jag ligger på Silver, min man på Bas

Funderar också på möjlighet till Guldkort
Jag ligger på Silver, min man på Bas

Möjligheten till guldkort påverkas inte av att du använder extrapoäng till att boka en resa.

Status hos SAS (Eurobonus), såsom silver, guld och diamant påverkas bara av poäng som du antingen flyger ihop genom att sätta rumpan i ett flygplanssäte eller från statuspoäng som du får genom SAS Mastercard Premium eller American Express Elite. Inget annat.

Möjligheten till guldkort påverkas inte av att du använder extrapoäng till att boka en resa.

Status hos SAS (Eurobonus), såsom silver, guld och diamant påverkas bara av poäng som du antingen flyger ihop genom att sätta rumpan i ett flygplanssäte* eller från statuspoäng som du får genom SAS Mastercard Premium eller American Express Elite. Inget annat.
* på en köpebiljett, inte en bonusbiljett! (Andemeningen var tydlig, men det kunde behövas påpekas ännu tydligare.) Även köpebiljetter hos övriga Star Alliance (med undantag för vissa billiga ekonomibiljetter) räknas.

Ok kommer fram till följande:
Points Shaing för familjen (har 3 barn)
Använda Amex voucher via den person den till hör ( mig eller min man) för bonusresor med rabatt
Guldkortkortsmöjlighet:
Enbart för oss via köpa pengabiljetter
( har bara amex blue men använder det mycket)
Håller ni med?

Toppen