Senaste nytt

180.000 Eurobonuspoäng, tips på resa april månad

Danonino

Medlem
Bästa BC resenärer!

Jag har under flera år följt helt fantastiska businessclass.se, blivit inspirerad av era resor och fått flertalet tips som lett till bokningar av resor samt hotellbokningar runtom i världen (Dubai, Australien, London etc). Jag är dock novis vad gäller att använda mina eurobonuspoäng och hoppas på lite hjälp av er experter :). Nästa år fyller jag 40 år och vill resa bort med min hustru en längre weekend och vill använda mig av mina poäng. Jag har inga 2-4-1 eller andra perks utan har använt mitt SAS Mastercard Premium för att bygga upp till dessa poäng, heller ingen status hos något av flygbolagen.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? New York
  3. När vill/behöver du resa ut? Under april månad 2020
  4. När vill/behöver du komma hem? Två alternativ. 1/4-5/4 alt. 22/4-26/4 2020
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan - Onsdag-Söndag under april 2020
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Minst business class men helst First Class såklart om möjligt givet min budget.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS, Lufthansa men är öppen för förslag. Gärna "större" flygplan om möjligt (A380, 747)
  9. Vad är din budget? Mina 180.000 eurobonus poäng samt totalt extra 20.000sek för oss bägge
  10. Vad är det viktigaste för dig? Jag vill uppleva en business class (helst first class) resa utöver det vanliga och är beredd att mellanlanda (max) en gång för att ta mig till New York för att tillgodose detta "krav"
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men en mellanlandning är som sagt ok
Jag vet inte alls om ngn kan hjälpa mig, om budgeten är för stram men hoppas givetvis på det bästa :)

Tack på förhand!
Danonino

Bästa BC resenärer!

Jag har under flera år följt helt fantastiska businessclass.se, blivit inspirerad av era resor och fått flertalet tips som lett till bokningar av resor samt hotellbokningar runtom i världen (Dubai, Australien, London etc). Jag är dock novis vad gäller att använda mina eurobonuspoäng och hoppas på lite hjälp av er experter :). Nästa år fyller jag 40 år och vill resa bort med min hustru en längre weekend och vill använda mig av mina poäng. Jag har inga 2-4-1 eller andra perks utan har använt mitt SAS Mastercard Premium för att bygga upp till dessa poäng, heller ingen status hos något av flygbolagen.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? New York
  3. När vill/behöver du resa ut? Under april månad 2020
  4. När vill/behöver du komma hem? Två alternativ. 1/4-5/4 alt. 22/4-26/4 2020
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan - Onsdag-Söndag under april 2020
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Minst business class men helst First Class såklart om möjligt givet min budget.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS, Lufthansa men är öppen för förslag. Gärna "större" flygplan om möjligt (A380, 747)
  9. Vad är din budget? Mina 180.000 eurobonus poäng samt totalt extra 20.000sek för oss bägge
  10. Vad är det viktigaste för dig? Jag vill uppleva en business class (helst first class) resa utöver det vanliga och är beredd att mellanlanda (max) en gång för att ta mig till New York för att tillgodose detta "krav"
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men en mellanlandning är som sagt ok
Jag vet inte alls om ngn kan hjälpa mig, om budgeten är för stram men hoppas givetvis på det bästa :)

Tack på förhand!
Danonino
Dn star alliamce first class till usa kostar 175k poäng så utan en voucher blir det tufft.

Businessclass med SAS kostar 100k per person. Du kan ju lite snabbt bli innbjuden på ett amex och spendera för att möta bonuskrav. Då får du snabbt 18-22.500 poäng då det är kampanj just nu.

Annars är ett alternativ att ta en person i poäng och en köper en cashad biljett på samma flyg. 20.000 sek räcker nog till business med lite flexibilitet. New york är ju rätt trafikerat så många kombinationer att välja på.

Kolla i sas star alliance award finder:
Star Alliance Award | SAS

Även om det låter lite tråkigt är mitt förslag att försöka skaffa en 2-4-1, det är betydligt enklare än att skaffa så pass mycket poäng som man tjänar på det. Ni vill ju kunna göra om liknande resa i framtiden också! Med det sagt så behöver ni lite fler poäng för att kunna boka med SAS, om ni bestämmer er för att inte vänta på en 2-4-1 (det är i mitt tyckte betydligt enklare att samla ihop amex-utgifter för 150k än vad många tror). Det kommer dock inte ut biljetter jätteofta och de finns inte kvar sålänge så det gäller att vara flexibel med datum. Bokar ni star alliance istället blir det mer poäng även om det är enklare att hitta möjliga flyg. Ofta släpps en del flyg bara precis innan om man kan vara så pass flexibel att chansa på det...

Håller med om att skaffa en 2-4-1 genom Amex premium kortet och betala räkningar på billhop samt dagliga inköp för 150000 sek under ett kalenderår. Då räcker poängen till en tur och retur första klass till typ Mexico City med lufthansa. Om inte två enkla business till Bali och två köpta enkelbiljetter i ekonomi hem. Oj vilken skillnad

Håller med föregående talare om 2-4-1. Men ett annat alternativ om SAS är ok för dig är att köpa till 20000 poäng för 4000 kr och därmed vara uppe i de poäng som krävs för 2 Eurobonus award till USA i business. För att komma undan med ett mindre poängköp kan du ju skaffa ett SAS Amex classic med 7500 inbjudningspoäng nu under kampanjen fram till 6 nov. Då är det bara poäng för 2500kr kvar att köpa.

Sedan är ju tillgång till awards till New York i april en annan fråga. Med SAS EB award finns just nu inget onsdag-söndag, men andra alternativ är möjliga. Exempelvis lördag 18e till onsdag 22a.

Last edited:
Toppen