Senaste nytt

15% på Strawberry presentkort idag (1 dec)

seat56f

Medlem
Rimligen borde det här betyda 15% rabatt på alla bokade stays med betalning på hotellet, om man bara kan lägga ut pengarna idag?

Rimligen borde det här betyda 15% rabatt på alla bokade stays med betalning på hotellet, om man bara kan lägga ut pengarna idag?

Ja precis!
Alla mina bokningar är i princip klippkort eller pre-pay rates men jag köpte på mig ett presentkort för att kunna använda för mat och sånt vid vistelser samt om det skulle bli någon Mecenat-alumni-bokning.

Jag har en stay i Oslo, någon som har en aning om hur det lirar med ett köp av presentkort i SEK?

Edit: Eller så köper jag ett presentkort i NOK istället, och slipper fundera...
Vet inte säkert men har för mig jag läst att det endast går att använda i SEK (eller om det var för Scandics presentkort..) men för säkerhets skulle hade jag köpt ett på Strawberry.no som har samma erbjudande.

Edit: det var Scandic som hade det villkoret. I Strawberrys villkor står det:
Presentkort kan användas som betalmedel på alla våra hotell, restauranger och spa-anläggningar (och andra bolag inom koncernen) oavsett land, om inget annat anges. Presentkort är inte personliga och kan därmed användas av en annan person än den som köpt presentkortet.

Så det borde funka! Men jag hade ändå inte chansat utan köpt på Strawberry.no. NOK/SEK är ju på tilltalande 0,93 as we speak så då låser du ju in den växlingskursen också.

Last edited:
Toppen